rocky mountains verlaten. - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu rocky mountains verlaten. - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

rocky mountains verlaten.

20 Augustus 2012 | Canada, Nanaimo

Hallo allemaal,

We hebben nog een paar dagen in Jasper doorgebracht. We zijn naar Maligne Lake geweest, een meer van 22 km lang, omgeven door bergen met gletsjers. We hebben er een boot tocht gemaakt, wat prachtig was. Onderweg er naartoe kwamen we eindelijk onze lang gezochte mannetjes schapen met enorme horens tegen. Eén ervan stak z'n hoofd bijna door het auto raampje als de kop niet te groot was geweest. De volgende dag hebben we gewandeld in de omgeving van Jasper en hebben we even op een staande aan één van de meren gelegen. 's Avonds zijn we naar de rodeo geweest, wat een hele ervaring was. We vonden vooral het stier worstelen en het rijden op zo'n sier erg indrukwekkend. De volgende dag hebben we de Rocky's verlaten om naar Whistler te gaan. Hoewel we overdag steeds mooi weer hebben zijn de avonden en vooral de nachten erg koud met maar een graad of twee. Whistler was het erg druk, omdat daar down hill mountainbike wedstrijden werden gehouden. Helaas werden de wedstrijden gereden toen wij al weer weg moesten. Ook hebben we een aantal mooie watervallen gezien. Nu zijn we op vancouver island aangekomen. Hier gaan we naar een nationaal park en naar Victoria.

Tot zover, groeten van ons.