krater meer en oerang oetans - Reisverslag uit Medan, Indonesië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu krater meer en oerang oetans - Reisverslag uit Medan, Indonesië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

krater meer en oerang oetans

Door: A-j

03 Augustus 2014 | Indonesië, Medan

Hallo allemaal, inmiddels zitten we in de grote stad (Medan). We zijn en paar dagen op Samosir midden in het Toba meer geweest. Een mooie wandeling gemaakt, wat van de cultuur meegekregen Door een aantal Batak dorpen te bekijken. Een dans voorstelling bijgewoond en heerlijk gegeten. Ook een massage mocht daar niet ontbreken. Vanuit Samosir zijn we naar het warme en vochtige Bukit Lawang gegaan. Zonder inspanning verlies je dat al liters vocht. Gisteren zo'n weer daar op zoek gegaan naar Oerang Oetans. Na ruim 2 uur lopen haar onze spotter ze gevonden. We waren er dus als eerste bij, ook hier verspreid dit nieuws zich snel. Fantastisch zicht op een moeder met jong en er vlak bij nog het vorige jong wat nu 9 jaar oud is. Dat alles op 3 meter afstand. WAANZINNIG! Geweldig om deze bedreigde diersoort in het wild te zien. De rivier in een tube afgedobberd. Het water stond erg laag. Wederom zijn wij een grote attractie voor de honderden lokale vakantie gangers die in de rivier badderen. Morgen vertrekken we naar Pulau Weh om nog een paar dagen van het strand te genieten. Tot zover deze update. Groetjes.

• 03 Augustus 2014 - 21:30

Jan En Oekje:

Het is al weer genieten dus, fantastisch die Oerang-Oetangs!
    Nu lekker uitrusten dus.
    Bij jullie en bij ons schiet de vakantie al weer op.

Groeten vanuit Varberg,

J. en O.