Vakantie aan het strand - Reisverslag uit Sabang, Indonesië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Vakantie aan het strand - Reisverslag uit Sabang, Indonesië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Vakantie aan het strand

Door: Alwina

07 Augustus 2014 | Indonesië, Sabang

Hallo,
Hier het laatste verslag uit Sumatra. Na ruim drie weken reizend van Zuid naar Noord te hebben getrokken zijn we in het uiterste noorden van Indonesië beland. Via een vlucht van Medan naar Banda Aceh zijn we met een veerboot naar het eiland Pulau Weh gegaan. We hebben drie dagen genoten van het mooie palmenstrand voor onze bamboe bungalow. We hebben alleen maar uitgerust, gelezen en vooral gesnorkeld. Direct voor de deur ligt een, helaas door de tsunami verwoest, rif waar de meest kleurrijke vissen zwemmen. Ook hebben we van zwart-witte waterslangen. Anna-jeltje heeft dat heel letterlijk gedaan, toen er een slang langs haar arm en been gleed. Niet gevaarlijk, wel even schrikken. Daarnaast hebben we grote poffervissen en kleine morenen gezien.
Ons onderkomen wordt gerund door Freddie, een Zuid Afrikaan die van koken houdt. We eten hier heerlijk, en mix van Indonesische en Zuid Afrikaanse gerechten, en feestje dus!
Morgen vertrekken we in alle vroegte naar de veerboot om rond de middag naar Kuala Lumpur te vliegen. Tegen middernacht vliegen dan uiteindelijk weer naar Nederland terug.
Tot een volgende reis.

Groetjes van Anna-jeltje en Alwina

• 11 Augustus 2014 - 16:20

Cor En Paulien:

Bedankt voor het meereizen. Het is iedere keer leuk om jullie verslagjes te lezen. Goede terugreis en tot een volgende keer.

Paulien