Verjaardag en olifantjes - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Verjaardag en olifantjes - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Verjaardag en olifantjes

Door: Alwina

02 Augustus 2017 | Sri Lanka, Anuradhapura

We vertrekken op mijn verjaardag naar Sri Lanka. De KLM trakteert ons in het vliegtuig op champagne met een luxe bonbon en persoonlijke kaart van de stuwardess. Hoe attent. We slaan de nacht over als Sri Lankan Airways ons naar Colombo vliegt. Daar worden we verwelkomd met een orchideeënkrans en fruitmand in de auto. Het begin is goed. Na een paar uur slaap kunnen we de dag aan. Het is even wennen aan de vochtige warmte. Maar we genieten van een heerlijke curry. Direct wennen aan lokale gebruiken.
De volgende dag verkennen we Colombo. We gaan via Cinnamon Gardens (de ambassadewijk) naar de boeddhistische Gangaramaya tempel waar behalve boeddhabeelden ook een museum is met allerlei cadeaus van gelovigen, van sieraden, munten, meubels, boeken tot auto's te vinden is. Het leek wel de Vrijmarkt op koningsdag.
Vandaag een lange reisdag gehad. Onderweg bezoeken we het Pinnawela Elefant weeshuis. We zien de olifanten genieten van een bad in de rivier, hoe babyolifantjes de fles krijgen en de etende kudde. Daarna reizen we door naar Anuradhapura, waar we morgen het tempelcomplex van het oudste koninkrijk gaan bekijken.

Tot de volgende keer.

• 02 Augustus 2017 - 18:44

Johanna:

Mooi begin van jullie vakantie, en natuurlijk ook nog gefeliciteerd.
    Hele prettige voortzetting van jullie reis, en laat ons maar mee genieten.

Groet van Johanna

• 02 Augustus 2017 - 19:38

Gerrit En Wemmy:

Mooi verslag, waarmee we jullie reis meebeleven. Wij hebben roedels herten en wilde zwijnen gespot. Geniet maar lekker.
    Liefs pama.

• 02 Augustus 2017 - 21:10

Jan En Oekje:

Een goed begin is het halve werk, een fijne reis verder.
    Tút