wandelen door warm Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu wandelen door warm Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

wandelen door warm Beijing

Door: Anna-Jeltje

06 Juli 2008 | China, Beijing

Zoals beloofd alweer een berichtje. We hebben gratis internet op de kamer dus proberen heerlijk uit hoe we het makkelijkst iets aan foto's op de site kunnen plaatsen. Na de heerlijke koele dag van gisteren 22 graden, hebben we vandaag de hele dag gelopen in 33 graden. We zijn vanochtend begonnen bij de trommeltoren waar om half 10 een trommel demonstratie was. Een fantastisch geluid waar we een flink klimmetje naar boven voor over moesten hebben. Daarna naar de overkant en weer een beklimming maar nu van de klokkentoren. Het heeft ook op dit vroege tijdstip al heel wat zweetdruppeltjes gekost. Daarna een wandeling door de hutong gemaakt. Het is duidelijk te zien dat er heel wat is opgeknapt van de beschermde hutongs, er zitten luxe winkeltjes en koffie zaakjes. Het is erg mooi maar het echte authentiek is er ook af.
Met de metro door naar het Tjiantan park. Hier wandelen we de hele middag waarbij we de tempel van de hemel met de bijgebouwen bekijken. De fluistermuur zien (het was te druk om te kijken of het echt werkte) en het paleis waar de keizer voor de ceremonie van de oogst eerst 3 dagen ging vasten.Door de uitgestrektheid heel wat kilometers afgelegd. Je hebt in het park niet in de gaten dat je in een miljoenen stad bent.
Om half 6 melden we ons bij onze agent die de kaartjes voor de opera heeft geregeld, we moeten nog wachten tot tegen 7 uur dus gaan samen met haar eerst wat eten. Voor het eerst ezel gegeten wat prima suddervlees is. Voor de voorstelling het schminken van de acteurs bekeken, erg leuk om te zien dat ze zelf hun kleuren mengen. Daarna aan ons tafeltje nog een ingenieuze manier van theewater inschenken gezien en tijdens de voorstelling genoten van thee nootjes en wat fruit. Het viel zo op de 2e dag nog niet mee om hier goed wakker bij te blijven hoewel het wel erg indrukwekkend was wat ze lieten zien. Een combinatie van zang theater en acrobatiek.
Het plan is om morgen met de lokale bussen naar de Ming graven te gaan. Dat zal wel een hele ondeneming worden dus meer staat er eerst ook niet op het programma. Het is alweer een heel epistel geworden. Jullie horen nog wel meer van ons deze paar dagen.
Tot gauw!

• 06 Juli 2008 - 19:24

Pama:

Beste meiden.
    Hebben jullie 2e reisverslag gelezen. Met foto´s indrukwekkend.
    Ook L en W genieten met ons mee. Hebben vanmiddag al een mooie tocht gemaakt per fiets. Met hulp van Leo op internet ingebroken. Zo ontgaat ons niets meer. Veel plezier en groeten van ons vieren

• 06 Juli 2008 - 19:35

Johanna:

Het ziet er inderdaad indrukwekkend uit!!
    Met name de Drumceremonie zou mij erg aanspreken. Ik reis graag verder met jullie mee.

Groet van Johanna

• 06 Juli 2008 - 21:29

Anneke B:

Hoi AJ en Alwina, wat ontzettend leuk om van jullie reisavonturen op de hoogte te blijven. Daar trek ik wel even tijd voor uit!! Heel veel plezier daar en tot ziens in Utrecht(of in de sauna)? Groetjes, Anneke.

• 07 Juli 2008 - 07:34

Pien:

ben ik ook weer! wat een prachtige foto's met al die kleuren! Kon die man ook nog viool spelen en is dat dan mooi of een beetje katten ge-jammer?
    Uit chinees porselein is thee het lekkerst om te drinken en dan wat bredere / lage kommetjes. Allerlei thee soorten zullen er ook wel in overvloed zijn!
    groetjes, xx Pien

• 07 Juli 2008 - 11:03

Roelof Rossing:

Zaterdagavond even bijgepraat via de telefoon met papa Gerrit.Ik zie dat jullie weer geweldige avonturen beleven ! Ik vind het iedere keer weer knap te zien hoe jullie de wereld overreizen en dingen doen en zien die het gros van jullie leeftijdsgenoten nooit zullen ervaren. Wat een geweldige bagage die niemand je ooit weer kan afnemen.
    Meiden een succesvol vervolg en de hartelijke groeten van Fina en mij uit Nederland

• 07 Juli 2008 - 11:40

Sina:

Dag meiden, ook ik vind het erg leuk om virtueel met jullie mee te reizen. Heel veel plezier daar! Sina

• 07 Juli 2008 - 13:56

A-j:

Ja, thee is er in overvloed, groene thee, jasmijn thee en chrysanten thee hebben we al achter de kiezen.
    Het was echt kattengejammer in de vorm van vader Jacob.

• 07 Juli 2008 - 20:44

Nardy:

Beste reizigers,
    wat hebben jullie alweer kleurrijke belevenissen, heerlijk om jullie zo te mogen volgen.Auto is in garage en komt helemaal goed.
    Geniet van de mooie cultuur
    lieve groet voor beiden

• 08 Juli 2008 - 10:46

Lenny:

Hoi beide,
    Leuk om te zien hoor, ik zou er zelf helemaal niet willen zijn, maar een verslag lezen is erg leuk,

groetjes Lenny

• 08 Juli 2008 - 19:14

Eileen:

Jongens wat een programma!Hartstikke leuk maar wel stik vermoeiend gelijk de eerste paar dagen. Gezellig die mailtjes!liefs, Eileen