laatste nieuws uit Beijing - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu laatste nieuws uit Beijing - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

laatste nieuws uit Beijing

Door: Anna-Jeltje

08 Juli 2008 | Mongolië, Ulaanbaatar

Hallo allemaal,
onze laatste dag in Beijing zit er alweer op. Gisteren zijn we met de openbare bus naar de Ming graven geweest. Ruim anderhalf uur bussen inclusief overstap. De kaartjesverkoopster in de bus heeft met behulp van een andere passagier ongeveer een half uur geoefend om ons in het engels te vertellen dat de volgende bus aan de overkant van de weg zou staan. De Ming graven zijn indrukwekkend. Enorm groot zijn de catacombes en ook het bijbehorende complex was groot met een toeganspoort een entreehalletje en dan een grote hal. Dan een ziele toren en dan pas de graf catacomben zelf. En dan te bedenken dat er meer dan 13 zijn. T\De toegansweg, het pad der geesten zijn we ook nog langs gelopen. Het is 7 km lang waar we het mooiste deel wat omzoomd is met beelden van leeuwen, kamelen, olifanten, wachters en notabelen, hebben gelopen. Toen weer met de bus terug en op naar onze Peking Duck maaltijd. Viel een beetje tegen maar ja je kunt niet alles hebben. Vandaag zijn we naar het olympisch park geweest. Hier moet nog heel wat gebeuren de komende 3 weken. Er is nog erg veel onder constuctie, je kan er nog niet op, en de metro rijdt ook nog niet die kant uit. Dat was dus al een hele toer om er te komen.
Vanmiddag hebben we nog een wandeling door de stad gemaakt, ook hier was de weg voor de helft van de wandeling opgebroken waardoor er veel moois moeilijk te bekijken was. Bij het Ritan park de sportieve prestaties van de Chinezen bewonderd. Er staat hier allemaal fitness apparatuur in het park dus er wordt door jong en oud veel gesport. Morgen om 5 uur op om ons vliegtuig naar Mongolie te halen. Jullie liggen dan misschien net in bed! We hopen vanuit Ulaan weer wat van ons te laten horen.
Minder vaak want dat wordt betalen voor het internet natuurlijk.

Groetjes.

• 08 Juli 2008 - 15:20

Lenny:

Succes dan maar met het vervolg,

groetjes............

• 08 Juli 2008 - 19:18

Kay:

Goede reis naar Mongolie, en veel plezier daar!

• 08 Juli 2008 - 20:30

Marja:

Leuk om jullie belevenissen te lezen en te zien op de foto's. En geniet van Mongolië!