Herten, beren en bizons - Reisverslag uit Calgary, Canada van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Herten, beren en bizons - Reisverslag uit Calgary, Canada van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Herten, beren en bizons

05 Augustus 2012 | Canada, Calgary

Vanuit Calgary ons volgende verslag. Tot nu toe treffen we het erg met het weer. We hebben nog maar één dag wat regen gehad.we hebben de afgelopen dagen in het uiterste zouden rondgereisd. De uitzichten op de wegen waren fantastisch. Ons reisdoel was Waterton Lake nationaal park, waar we een wandeling van 5uur hebben gedaan. Doel was om beren te zien.we zijn alleen een groot het tegengekomen dat pal voor ons op het pad stond.hij bleef even verderop voor de foto even staan. Maar beren waren er niet. Wel zijn we door deze wandeling op Amerikaans grondgebied terecht gekomen. Gelukkig hadden we keurig ons paspoort op zak, zodat we de 5uur niet weer terug hoefden te lopen. Daarna nog wat auto ritten gemaakt door dit mooie parknog steeds op zoek naar die beren. We bleken zenet gemist te hebben in het dorp. Op de terug weg nog langs de bizons geweest die in een grote omheining liepen. En laten we op de snelweg net buiten het park nu op een bruine beer stuiten die pal voor ons de weg oversteekt! Wij waren alleen aan het opletten dat er geen hert onder de auto komt, want dat was ons al bijna overkomen op de lange stille wegen.
Via Indianen grondgebied zijn we verder naast het noorden gereden. Even gestopt bij Head Smashed In Buffalo Jump hebben we gezien hoe de Indianen de bizons in de afgrond lieten storten. Daarna nog naar een museum over de lokale Natives geweest een toen verder gereisd naar Calgary. Deze dag was onze enige tegenslag tot nu toe. Onderweg naar Calgary nog een stopgemaakt om dinosaurussen te zien in een prachtig museum. Nu in Calgary weer cultureel gedaan met Shakespeare in het park en een musical in het Olympic park. Morgen gaan we de Rocky Mountains in op zoek naar meer beren een mooie natuur.

Groeten van ons uit zonnig Canada.

• 05 Augustus 2012 - 10:35

Jan En Oekje:

Wij herkennen veel van jullie verhalen hebben ons fotoboek er bij, reizen met jullie mee!
    De Rockys zijn erg mooi, met de grote bus de Athabasca gletsjer in het columbia icefield op, moet je zeker doen!
    Geniet er van!!

Jan en Oekje

• 05 Augustus 2012 - 21:30

Gerrit En Wemmy:

Dat jullie geen beren zien komt omdat jullie" nergens beren in zien", maar ze zijn gevaarlijker dan beien en muggen. Houd de Kia maar op de weg, want in "het bos zijn wilde dieren" zegt mam.
    Een heel fijne ontdekkingsreis verder.

• 05 Augustus 2012 - 21:30

Gerrit En Wemmy:

Een heel fijne ontdekkingsreis verder.

• 06 Augustus 2012 - 08:06

Reiny:

Weeer een spannend verslag!

• 09 Augustus 2012 - 18:22

Anke En Geale:

Mooi verslag, wensen jullie een mooie vacantie.
    Groeten uit Zweden.