ontbijten met wapiti,s om de tent. - Reisverslag uit Calgary, Canada van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu ontbijten met wapiti,s om de tent. - Reisverslag uit Calgary, Canada van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

ontbijten met wapiti,s om de tent.

14 Augustus 2012 | Canada, Calgary

We hebben er een mooie week Rocky Mountains opzitten. We zijn maar kort in Banff geweest, maar daar was het erg druk. Veel wandelingen gemaakt, maar behalve de eekhoorns geen groot wild gezien. Door gereisd naar Lake Louise, waar we ook weer veel wandelingen hebben gemaakt. Helaas betekent dat veel klimmen, maar de uitzichten op de heldere knal blauwe meren is fantastisch. Bij Lake Morraine moesten we in groepjes van minimaal 4 personen lopen,omdat er veel beren in de buurt waren, waaronder grizzlyberen. We hebben gezellig met een Frans stel gewandeld. Een heel bijzonder, ons tenten kamp zat achter een elektrisch hek van7000 Volt, omdat de beren bij de camping langs lopen. De camping was zo groot, dat we met de auto naar de douche moesten. Het volgende park was Yoho. Daarwas een waterval van245m hoog. Ook hier weer prachtige blauwe meren. In Kooteney NP zijn we naar Marble Canyon gegaan, een kloof waar het water door heen raast . We zijn doorgelopen naar een plek waar de indianen oker klei uit de grond haalden om hun gezichten mee te beschilderen. Nu zijn we in Jasper,, waar we de eerste regendag in al die tijd hebben. Hier hebben we ontzettend veel wild gezien. Even een opsomming. Een zwarte beer bij onze hostel, een grizzly onderweg, veel bighorn schapen (helaas geen raam met grote horens), 2 mannetjes elk (wapiti) met enorme geweien, een adelaar, een zwarte beer op de camping en vanmorgen hebben we ontbeten met 15 vrouwtjes wapiti met jongen. Gisteren hebben we lekker gebadderd in de warm water bronnen.Kortom we vervelen ons geen moment. Na een week geen bereik hebben we nu weer telefonisch bereik. We blijven hier nog een paar dagen om te wandelen, want het weer wordt morgen al weer goed. Er wordt hier ook een rodeo gehouden, dus dat willen we ook wel zien. We hopen gauw weer wat te melden. Nu is de was klaar, dus moet alles de droger nog in.
Groeten van ons.

• 14 Augustus 2012 - 20:15

Nardy:

Hoi reizigers,

genoeg te zien dus...hartstikke leuk om jullie te volgen.Blijf klimmen, wandelen en ogen geopend met fototoestel voor de terugblikken.Have fun

lieve gr Nardy

• 15 Augustus 2012 - 20:50

Janoek:

hallo
    wat een prachtige verhalen van jullie.
    nu weten we zeker dat wij ook nog een keer moeten gaan .
    geweldig al die wilde dieren ,heel wat meer dan onze 2 beren maar de elken hebben wij ook veel gezien.we kijken uit naar jullie volgende verslag.liefs j en o

• 16 Augustus 2012 - 09:01

Eileen:

Jullie zitten in de flow om heel veel te doen. Dat is heel leuk om te volgen. Ga zo door!

• 17 Augustus 2012 - 19:55

Sina En Kees:

Dag beide reizigsters, wij lezen jullie verslagen eterwijl wij in Australie zitten. Heel bijzonder dus. Heerlijk om jullie reis mee te kunnen beleven. En vergeet vooral niet om ook eens down under te gaan!!