Aangekomen in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Aangekomen in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Costa Rica

Door: Alwina en Anna-jeltje

22 Juli 2007 | Costa Rica, San José

Na een lange reisdag van meer dan 24 uur zijn we dan aangekomen in Costa Rica. Het begon al met een vertraging van een uur op Schiphol. De reis verliep verder prima. Genoeg beenruimte dankzij de comfort class en leuke films om te kijken. Maar vlak voor de landing op Miami bleek dat daar net een dikke onweersbui boven het vliegveld hing, waardoor we er niet mochten landen. We zijn uitgeweken naar de Bahama´s, zo kom je nog eens ergens. Eeen uurtje aan de grond gestaan om bij te tanken en de reis kon vervolg worden. In Miami werd veel tijd besteed aan douaneformaliteiten en wandelen door eindeloze gangen om in het vliegtuig terecht te komen dat naast de onze geparkeerd stond. We staan inmiddels goed geregistreerd in America, want de vingerafdrukken en een foto zijn afgenomen. Snel vervolgden we de reis naar San Jose in slaaptoestand, aangezien we bijna 24 uur onderweg waren. Rond 11.15, plaatselijke tijd, kwamen we aan op de luchthaven. (Het is hier 8 uur vroeger dan bij jullie.) Na een korte rit in onze bus kwamen we aan in het goede Grand Hotel Costa Rica. Gelukkig konden we snel de kamer in, zodat we om 1 uur lokale tijd met een slaappil naar bed zijn gegaan.

Na een heerlijke nachtrust hebben we vandaag de stad verkend. Eerst naar de groente en fruitmarkt. We hoeven ons geen zorgen om de vitamines te maken, want hier zijn vele voor ons vreemde fruitsoorten. Dat gaat helemaal goed komen. ´s Middags is Anna-jeltje nog even gestruikeld. de schouder licht uit de kom, maar gelukkig is alles weer op z´n plaats gekomen. Nu even een week extra voorzichtig zijn. Dat betekent weer extra werk voor mij om met de bagage te tillen. Ze doet het erom, volgens mij.

Later het Museo de Oro bezocht met veel pre-Colombiaanse gouden beeldjes en informatie over de oorspronkelijke bewoners van Costa Rica. Erg leuk. Inmiddels is het gaan regenen (regenseizoen, dus dat komt vaker voor) en zijn we even naar het hotel terug gegaan voor deze mail.

Morgen reizen we verder naar Rincon de la Vieja, een vulkaangebied.

Helaas hebben we hier geen mogelijkheid om te smsén, dus al het contact moet via de mail gaan. Hoe meer we in minder bewoond gebied raken hoe minder we computers tegenkomen. Het wordt dus afwachten. We proberenb jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Groeten van Alwina en Anna-jeltje

• 23 Juli 2007 - 07:02

(m)arjan:

Hoi dames,

Leuk om nu al iets te lezen over jullie reis.
    Veel plezier nog en AJ:sterkte met je schouder en Alwina:sterkte met het tillen!

Groeten van ons allen

• 23 Juli 2007 - 07:21

Ingrid:

Vingerafdrukken? Is dat standaardprocedure of hebben jullie geprobeerd om de douanier talkpoeder te verkopen verpakt in zilverpapier? En loopt dat nou een beetje prettig met twee rugzakken achter een flierefluitende Anna-Jeltje aan "kom, loop eens een beetje door")? Ik had haar uit pure wraak de hotelkamer uitgezet voor een uurtje aquajoggen op straat...
    Veel plezier!
    Groetjes, Ingrid

• 23 Juli 2007 - 12:57

(m)arjan:

En Tarzan was prachtig!!
    Vanaf vanmorgen hoor ik alleen maar de cd....

Goede reis verder!

Groeten van ons

• 23 Juli 2007 - 19:43

Arjan:

Hallo zus (en aj)
    Na een harde dag werken toch nog maar even een berichtje van mij. Pa en ma zijn weer op de hoogte gebracht. Hebben het vast niet zo mooi als jullie. Hebben wel een heel goed concert gehad en mogen zeker volgend jaar terugkomen in Friesland. Alleen het weer hier moet nog een beetje meewerken aan het vakantiegevoel. Het lijkt wel herfst, jullie zijn net op tijd vertrokken. Alleen woensdag voorspellen ze geen regen. Ben wel aan zon toe dus moesten we dat maar heel snel opzoeken in Frankrijk. Groeten en tot horens. Mochten we je voor die tijd niet meer bereiken vanwege de dunne bezetting computers. Alvast van harte gefeliciteerd......
    Groeten van ons allen

• 30 Juli 2007 - 19:01

Roelof Rossing:

Vandaag even aan Gerrit gevraagd om de naam van jullie site. Weet nu dat het vandaag Alwina's geboortedag is !! Van harte gefeliciteerd. AJ sterkte met je schouder en hopelijk een spoedig herstel !! Een fijne reis toegewenst en veel plezier.