regenwoud en nevelwoud - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu regenwoud en nevelwoud - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

regenwoud en nevelwoud

Door: Alwina en Anna-jeltje

26 Juli 2007 | Costa Rica, Monteverde

Hallo allemaal,
We zitten aan de koffie na een fantstische kikkerexpeditie. We hebben de meest fantastische gekleurde en zeldzame kikkertjes gezien. Van 1 cm grootte tot oerlelijke 20 cm grote.
Vanuit San Jose zijn we met onze bus doorgereisd naar Rincon de la Vieja. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt door tropisch regenwoud en we hebben de ons bekende vulkanische activiteit weer mogen aanschouwen (en ruiken). Het blijft een mooi gezicht. Helaas hier geen apen gezien, maar dat gaat nog komen. Al verschillende leguanen bewonderd waaronder de stenosaurus die zijn naam eer aan doet.
Vanmiddag dus aangekomen in het nevelwoud. Onderweg nog een optocht bekeken met muziek en dans in traditionele kledij ter ere van de aansluiting van de provincie Guanacaste bij Costa Rica in plaats van Nicaragua. Erg leuk.
We hebben nog een druk programma vandaag, als we zo terug zijn beginnen we om 6 uur aan onze avondwandeling (hoezo vroeg donker). Dat wordt een laat diner. Morgen ga ik griezelen op de hangbruggen, het tokkelen gaan we niet doen om verdere schouderklachten te voorkomen. Bovendien is 1 overwinning op hoogte genoeg per vakantie. Na deze angsten te hebben doorstaan (voor Alwina is dit project een eitje) begeven we ons in lagere oorden en gaan een wandeling maken door het nevelwoud. Vanmorgen nog prachtige Ara´s gezien en al heel veel papagaaitjes.
Zoals jullie uit de termen al op kunnen maken hebben we ook al heel wat stortbuien achter de kiezen. Elke middag regen. We hadden hier op de hele dag gerekend maar het is vandaag met een klein buitje bekeken tenzij we nog een zondvloed gaan krijgen zometeen tijdens onze nachtelijke wandeling.
We proberen ons volgende keer weer te melden en dan misschien met wat foto´s. De eerst paar honderd zijn alweer gemaakt en we staan er zowaar zelf ook op. Dieptepunt tot nu toe is dat Alwina haar video het waarschijnlijk wel definitief begeven heeft. Een idee voor een verjaardagsbijdrage misschien??!
Toch veel vrolijke groeten van ons.

• 27 Juli 2007 - 15:42

Jan En Oekje:

Hoi, via een internetcafe en driftig zoeken naar de goede site een berichtje van ons.
    Uitkijken met die schouder Aj en genieten hoor.
    Dat je het tokkelen moest missen is vast geen straf.
    Hier in Zweden is het ook regenseizoen zeker, we hebben ons deel wel gehad nu al is het niet koud. Alles prima hier het dak is weer klaar en onze nieuwe boot vaart al.
    Eind volgende week met de caravan op stap denken we.
    Nogmaals veel plezier en de groeten van ons.