Vulkaan uitbarsting. - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Vulkaan uitbarsting. - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Vulkaan uitbarsting.

Door: Alwina en Anna-jeltje

29 Juli 2007 | Costa Rica, Fortuna

Hallo allemaal,
We zitten al een uurtje in het internetcafe en kunnen geen foto´s geplaatst krijgen. Het hoost inmiddels weer dus een heel groot probleem is dat ook weer niet want hier is het droog. Alleen de computer is hier inmiddels 3x uitgevallen.
Gisteren zijn we van Monteverde naar La Fortuna gebust. We hebben ontzettend veel geluk met het weer tot nu toe en konden onderweg de vulkaan Arenal al helder zien met een rookpluim erboven. ´s avonds leek het erop dat we niks konden zien in verband met bewoling en regen, maar wonder boven wonder werd het helemaal helder en zijn we richting vulkaan gereden. Daar genoten we van meerdere uitbarstingen en konden we de lava brokken zien stromen en stuiteren. Een waar vuurwerk spektakel, genieten!!
Ter geruststelling, ons hotel ligt aan de veilige kant van de vulkaan hoewel die wel in onze achtertuin staat.
Vanmorgen een boottocht gemaakt over de Rio Frio richting het park Cano Negra, waar we veel vogels, kaaimannen, apen, hagedissen en mooie natuur hebben bewonderd. Vooral de slingerapen waren heel bijzonder om te zien en ook de luiaard is een bijzonder wezen die maar 1x per week van zijn boomtak afkomt om te poepen.
Morgen gaan we wandelen bij de vulkaan en moeten we de lavabrokken kunnen horen rollen. Na de wandeling gaan we door naar Sarapiqui waar we Alwina haar verjaardag gaan vieren! Gelukkig is er ook daar een bakker te vinden en kunnen we taart gaan eten.
Alles is hier prima en dat willen we graag zo houden.

Groetjes

• 29 Juli 2007 - 10:14

Irma:

Hallo meiden,
    Ik ben erg benieuwd naar jullie foto's want jullie verhalen maken me nieuwsgierig. Alwina alvast gefelciteerd met je verjaardag, enne.... het wordt toch wel een Sonja Bakker taartje he?
    Succes verder en ik wacht jullie berichten weer af

• 29 Juli 2007 - 12:35

Pama:

Lieve meiden.
    Zo we zijn ook weer thuis na een zeer succesvol optreden met Piet Veerman in Oudemirdum en lezen jullie ervaringen met grote interesse. Het zou niet zo zijn dat jullie weer van alles beleven. Daarvoor kiezen jullie ook zo'n reisdoel. De site is een mooie manier om te communiceren. Mobiel niet te bereiken.
    Hebben waarschijnlijk net zoveel regen gehad dan jullie, alleen bij ons ontbreken de vulkaanuitbarstingen. (nou?)
    Alwina van ons de meest hartelijke felicitaties met je ..verjaardag. Wensen je een heel fijne dag en vieren het wel na je thuiskomst op je terras.
    A(ma)rjan zijn vandaag vertrokken naar Frankrijk. Op hun lokatie is het nog heel warm en zonnig. Geniet met volle teugen want drie weekjes zijn zo om.
    Krijgen vanmiddag Oom Ab/tante Janny op bezoek, die jullie ook van harte groeten.
    Dikke knuffel!!

• 29 Juli 2007 - 15:40

Ellen & Jan:

Hoi meiden,

Wat leuk om jullie verhalen weer te lezen. Voor het weer hoef je daar niet naar toe te gaan want hier regent het ook maar er kruipt, zover ik weet, gelukkig geen kaaiman door de achtertuin. Ik hoop dat jullie een mooie reis hebben, dan hebben wij hier mooie verhalen.
    Alwina alvast gefeliciteerd met je verjaardag en dat het taartje maar mag smaken.

Groetjes Ellen & Jan

• 02 Augustus 2007 - 08:39

Nardy:

Hallo genieters,

verhalen zijn indrukwekkend en brengt mij terug in de tijd waarop wij in Sicilië waren en opeens de Etna een rivier van hete lava liet stromen.Gevolg:spanning, evacuatie en uiteindelijk prachtige foto"s
    Ik ben dus reuze benieuwd naar jullie foto"s.

Ik blijf jullie volgen op grote afstand, geniet van jullie mooie reis en tot later in De Meern.

Groet v Nardy

• 02 Augustus 2007 - 14:46

Jan En Oekje:

Alwina, nog gefeliciteerd met je verjaardag hoor wij nemen wel gebak op jouw verjaardag zonder jou.
    Fijn weer wat van jullie te lezen, zitten in een internetcafe in Ljungby, zaterdag gaan we met de caravan op stap.
    Het weer is hier redelijk vandaag in ieder geval af en toe zon en droog gelukkig is het niet koud.

Gr Jan en Oekje

• 02 Augustus 2007 - 15:00

Anke En Geale :

We lezen met grote bewondering de verhalen. Hopen dat jullie niet wegregenen Hier willen we graag meer zon. Liefs van ons en nog veel plezier.