Regenwoud en bergen - Reisverslag uit Ambalavao, Madagascar van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Regenwoud en bergen - Reisverslag uit Ambalavao, Madagascar van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Regenwoud en bergen

Door: Anna-jeltje en Alwina

16 Augustus 2011 | Madagascar, Ambalavao

Hallo allemaal,

Vanuit Morondava zijn we teug naar tana gevlogen. In de buurt een lemurenpark bezocht, waar je de lemuren van heel dichtbij kunt zien. Toen in twee dagen naar het zuiden gereden. In het regenwoud bij Ranomafana, heet water, gewandeld en weer nieuwe soorten lemuren gezien. Daarna in het warm water zwembad tussen Malagasy gezwommen. Nu net terug van drie dagen wandelen in en om een vallei. A-J had het geluk te mogen ervaren hoe 'comfortabel' een stromatras ligt. Ook een berg beklommen onder begeleiding van een gids die de nodige rumoffers moest brengen aan voorouders en god.We zjijn inderdaad veilig de berg over gekomen. Wel erg leuk om te slapen bij mensen thuis en met hen mee te eten.Hoewel...vorlopig hoeven we even geen kip met rijst meer als ontbijt, lunch en diner.
De komende dagen gaan we verder naar het zuidwesten, waar er meer woestijnklimaat is.
Internetmogelijkheid blijft een verrassing, dus wie weet kunnen we nog eens iets van ons laten horen.

Groeten van ons.

• 16 Augustus 2011 - 13:21

Reiny:

wat een belevenissen! leuk hoor
    groeten dan maar....

• 16 Augustus 2011 - 13:51

Nardy:

Wat een belevenissen...en klim je in het zuid-westen,voor beschuit je stro matrasje uit.

Ik wens jullie nog héél veel goede momenten.

• 16 Augustus 2011 - 17:19

Jan En Oekje:

Leuk weer wat te lezen!
    Blij dat je de berg goed over bent gekomen. Thuis maar geen stromatras denken wij.
    Hier mooi weer .

Veel plezier verder.

• 16 Augustus 2011 - 20:00

Johanna:

Lieve Meiden, ik lees het al het is weer een groot avontuur, kan ook bijna niet anders jullie kennende :doubt: Ik heb zelf even moeten kijken wat nou precies "lemuren" zijn, maar dat je er van onder de indruk bent dat geloof ik wel. Wel mooi dat jullie ook bij de bewolking zelf over de vloer komen, lijkt mij een hele belevenis. Ik zou zeggen hou ons op de hoogte, ik reis via internet met jullie mee. Tot het volgende bericht dan maar weer. Liefs van Johanna :wink:

• 16 Augustus 2011 - 20:27

Pama:

Fijn een teken van leven te krijgen na zo'n zware tocht. Een warm bad is dan een verademing. Hier prima berichten. Geniet op de "even aar" het is zo voorbij.

• 16 Augustus 2011 - 22:56

Ton:

Zo te horen is de reis weer geweldig.
    Lijkt me ook een hele ervaring alles wat jullie weer me maken.
    Reis met jullie mee met deze veslagen.
    Heb er zelf op het moment totaal geen tijd voor dus leuk om jullie verhalen aan tehoren.
    Groet van uit Brasil Ton

• 17 Augustus 2011 - 18:20

Wilma En Martin:

geniet ze verder.
    en hopelijk wat variatie in het menu.

• 18 Augustus 2011 - 10:01

Marije:

Leuk en spannend!

• 19 Augustus 2011 - 08:49

Anneke:

Klinkt goed allemaal! Veel plezier verder.