Dagelijks leven en lemuren - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Dagelijks leven en lemuren - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Dagelijks leven en lemuren

Door: Anna-jeltje en Alwina

08 Augustus 2011 | Madagascar, Morondava

Hallo Allemaal,

We zijn na een prima reis met een klein beetje vertragings stress aangekomen in Madagascar.
We zijn direct doorgereisd naar Andasibe, daar een avond wandeling gemaakt en de eerste lemuren in de boom gezien. Een aantal mini kameleons, leve de gids, anders zijn ze niet te vinden. Daar was de temp. nog lekker koel. Verder een wandeling gemaakt en Indri’s , grootste lemur, en diadem sifaka gezien. Waanzinnig zoals die door de bomen springen. Doorgereisd naar Antsirabe, onderweg veel dagelijks leven en dorpjes die ieder hun eigen specialiteit hebben. Denk aan raffia, metaal, pannen maken etc. Daarna naar de rivier gebracht de Tsiribihina. Simpel hotel maar erg lekker eten, heerlijke vis. Daarna 3 dagen op de boot over de rivier gevaren in gezelschap van 6 fransen die ook duits en een beetje engels spraken. Onderweg veel leven langs de rivier gezien, krokodillen, vogels,lemuren en witte sifaka’s. Geslapen op zandbanken in de rivier, erg warm onderweg en in de tent. Nu zijn we aan de westkust in Morondava, prima temperatuur, eenvoudig stadje. Een dagje rust aan het strand. Morgen vliegen we naar de hoofdstad Tana om naar het zuiden af te zakken. Met ons is alles prima, we hebben het naar ons zin!
Tot een volgend bericht,

Veel plezier!

Groetjes Marijke

• 09 Augustus 2011 - 04:34

Ron En Christa:

Zo te horen zien jullie genoeg, geniet er maar van en nog veel plezier.
    Ron en Christa.

• 11 Augustus 2011 - 17:33

Jan En Oekje:

Hebben internet op Fridhem!
    Hebben goed weer met af-en toe een bui. Naar boeldag geweest al weer veel schatten verzameld. Verder de gewoonlijke dingen en hobby-bezigheden.
    Veel plezier daar.

• 11 Augustus 2011 - 17:33

Jan En Oekje:

Hebben internet op Fridhem!
    Veel plezier daar.

• 13 Augustus 2011 - 09:39

Bert En Marja:

Dag meiden,

met het risico twee berichtjes te sturen herhaal ik ons bericht nog maar eens wat er is denk ik iets fout gegaan.
    Zo te lezen hebben jullie weer een prachtige reis, leuk hoor.
    Wij zijn net terug uit het prachtige Normandië en een dagje Jersey (een aanrader).
    Veel groeten, ook voor Fridhem!