Ge-strand - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Ge-strand - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Ge-strand

Door: Anna-jeltje en Alwina

20 Augustus 2011 | Madagascar, Antananarivo

Denk je lekker in een mooi hotel aan het strand aan te komen vandaag, zit je in een hotel 4km. van het vliegveld in een buitenwijk van Tana.
Vlucht gecanceld ivm technische problemen.
Als alles goed gaat zitten we morgen wel op het strand?!
Na ons wandel avontuur zijn we verder naar het zuidwesten gegaan, een wandeling gemaakt in het Anja park, daar veel ringstaart Maki's gezien. Verder over, onder, tussen rotsen een berg beklommen; Wel een mooi uizicht.
Daarna door gereisd naar Isalo NP. Een hele rit over een droge hoogvlakte Daar hebben we een hele dag gewandeld tussen zandsteen rotsen. Gezwommen in een koude natuurlijke 'pool' met waterval. Een oase in deze droge omgeving. Daarna via heel veel trappen afgedaald in een kloof. Een verdiende lunch en 's middags door de kloof gelopen naar nog 2 watervallen. We kunnen geen trapjes in rotsen meer zien!
Gisteren naar het droogste deel van onze reis gereden, dit betekent voor ons een rit in de regen. In Tulear, alleen regen in jan. en maart, stonden de straten blank van de regen. Voor velen een strand bestemming, maar wij gaan naar ile st. Marie. Afscheid genomen van onze chauffeur/bewaker Kiki. Wij zijn met argus ogen in de gaten gehouden, voor donker binnen zijn = 6 uur. Vooral niet teveel lopen, af en toe voor een wandelingetje van 200m. losgelaten. Als het niet veilig genoeg is de auto niet uit etc.
In het straatbeeld een stukje nostalgie, vrijwel alle taxi's zijn renaultjes 4 of oude eendjes. Daar wemelt het van.
Verder gezien ook het vorige verhaal zijn we gefixeerd op matrassen. Meestal liggen we op een doorgelegen schuimmatrasje ofwel bovenop de planken vanhet bed! We verwachten op Ile een beter matras en thuis wordt het genieten van onze eigen bedden!!
Jullie zien het al, vandaag tijd en een goede internet verbinding in ons hotel via Madagascar airlines. We worden goed verzorgd en wie weet wat ons morgen weer te wachten staat. We hopen in ieder geval nog op walvis jacht te kunnen gaan, Johanna dat hoef je niet op te zoeken op het internet.
Groetjes van ons.

• 20 Augustus 2011 - 18:09

Jan En Oekje:

Wat beleven jullie weer wat! Hou je vast weer een mooi verhaal aan over, ook al valt het strandleven minstens een dag korter uit. We hopen dat de walvisjacht goed uitvalt!
    Hier alles prima, de bedden zijn hier goed zoals jullie weten!het weer is redelijk we hebben een andere stoel gekocht voor 15 euro leve erikshjälpen

• 26 Augustus 2011 - 06:23

Reiny:

Het is een andere wereld dat blijkt, leuk die belevenissen!

Tot de volgende!
    Mvg.Reiny