Alweer een week thuis - Reisverslag uit De Meern, Nederland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Alweer een week thuis - Reisverslag uit De Meern, Nederland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Alweer een week thuis

Door: Anna-jeltje en Alwina

05 September 2011 | Nederland, De Meern

Tja,

Alweer een week in dit natte kikkerlandje. We hebben ondanks onze verlate aankomst op Ilse Saint Marie toch fantastische dagen gehad in onze bungalow met uitzicht op zee en voorbijzwemmende walvissen.
Na een dagje uitrusten, we moesten om 3.00 alweer vertrekken naar het vliegveld dus dat was een erg kort nachtje, zijn we op de voorspelde walvisjacht gegaan.
Waanzinnig zoveel hebben we er gezien, er werd fanatiek door deze enorme beesten (15 m.) gesprongen, veel baby walvissen etc. gezien. Het blijft indrukwekkend wat je dan ziet. De foto´s zijn wat lastiger zeker gezien de mega golven. Alwina heeft zoals gewoonlijk de viisen onderweg weer gevoerd en zag ongeveer groen en geel, maar ook dat maken walvissen goed.

In de middag op ons terrasje zwom er ook nog het nodige op 100 m in zee voorbij en dit bleef zo alle dagen dat we konden relaxen. Dat was dus lezen met de verrekijker op schoot en met regelmaat opkijken of er nog wat te zien was.
Helaas op dit tropische verblijf ook de nodige regen gehad, elke keer als we ons op het strand wilden vleien ging het na 5 minuten weer regenen. We hebben het dus bij wandelen gehouden.
We hebben een prima terugreis gehad en zelfs onze wachttijd op Nairobi viel nog erg mee (6 uur). Het cafetaria is aan te raden voor een erg goede maaltijd op het vliegveld.

En nu is dan het lieve leventje voor ons allebei weer begonnen. Dit laatste verslagje nog even vooral omdat er nu ook foto´s zijn want er is weer een lekker snelle thuis verbinding met het internet.

Liefs,

• 05 September 2011 - 21:48

Ingrid:

Wat een fantastiche foto's zeg. Weet je zeker dat je ze niet gekopieerd hebt uit een of andere atlas? :)

Met verregende groet,
    Ingrid

• 06 September 2011 - 17:47

Johanna:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn.
    Het was nog even nagenieten met de prachtige foto's. Zo op de foto te zien lijkt het wel een bultrug die jullie gespot hebben, prachtig :cool: