Getrakteerd op 5 sterren guest house - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Getrakteerd op 5 sterren guest house - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Getrakteerd op 5 sterren guest house

Door: Alwina

04 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Goedemorgen,

Vanuit Addo N.P. zijn we weer naar de kust gegaan. Vlakbij Port Elizabeth hebben we even op het strand koffie gedronken. Surfers genieten van de mooie golven op hun board. Verderop langs de kust ligt het Tsitsikamma N.P. Hier maken we een wandeling langs de kust naar de monding van de Stormsriver. Hier hangt een hangbrug overheen. De kust is er prachtig; de golven beuken met kracht op de rotsen.
In Knysna gaan we met een boot naar The Heads, een privé natuur reservaat. We worden naar de top van de berg gebracht, waar we een mooi uitzicht op de ruige kustlijn hebben, en lopen door een fijnbos naar beneden. 's Middags rijden we naar Buffel's Bay waar we lekker aan het strand liggen, want het is zowaar 26 graden. Het wordt in deze regio steeds drukker.
De volgende bestemming is Oudtshoorn. De rit ernaar toe is kort, dus we rijden wat extra kilometers en bezoeken het Bartelomeu Dias museum in Mossel Bay om wat Nederlandse geschiedenis op de doen. In de middag gaan we naar de Cango Caves, een enorm grottenstelsel met grote kamers vol mooie stalagmieten en stalagtieten. We besluiten de middag met een rondleiding door een struisvogelboerderij. We leren veel over deze dieren en staan op hun eieren. We slaan het ritje op een struisvogel over.
De route naar Stellenbosch ging over route 62, die qua landschap lijkt op de route 66 in de V.S. We rijden door een woestijnlandschap en bergmassieven. We maken een koffiestop bij Ronnies sex shop, wat ondanks de naam ook echt een koffiestop is. We rijden door vele wijngaarden heen. Als we bij ons guesthouse aankomen blijken ze daar waterschade te hebben en verwijzen ze ons door naar een 5 sterren guesthouse, waar helaas voor ons alleen de weddingsuite beschikbaar is. We laten de luxe maar op ons neerdalen een nemen het ervan. Vandaag gaan we een wijnhuis bezoeken een verkennen we de mooie kustlijn met vele baaien.

Groeten van ons.

• 04 Augustus 2013 - 21:17

Oekje:

leuk verslag en lux op zon kamer .de tijd begint nu snel te gaan denk ik.
    m is zat weer teruggekomen hebben het fijn gehad.
    wij hebben hier ook prachtig weer zitten veel onder de bomen.
    proberen de fotos te vinden maar dat lukt tot nu toe nog niet
    liefs j en o.

• 09 Augustus 2013 - 03:36

Anneke B :

Hallo AJ en Alwina, mooie verhalen schrijven jullie zeg, je maakt ook van alles mee!! Stellenbosch is idd bekend om de wijn. Heel veel plezier nog en geniet van het bijzondere van de natuur. Anneke B.