Hippo's en krokodillen - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Hippo's en krokodillen - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Hippo's en krokodillen

Door: Alwina

21 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

Hallo,

Vanuit het privéreservaat Timbavali zijn we naar het zuiden afgezakt. Het was leuk te ervaren hoe de grensovergang van Zuid-Afrika naar Swaziland verloopt. Eerst moet je Zuid-Afrika uit. Daarvoor moet je je paspoort laten stempelen en een uitrijkaart voor 2 personen halen die je even later bij de slagboom weer mag inleveren. Dit proces herhaalt zich 50 m verder om Swaziland binnen te komen. Gelukkig ging het wel snel. In Swaziland hebben we een wandeling in het Malolotja Nature Reserve gemaakt tussen de Blesbokken door. Inmiddels liggen in de kofferbak van de auto al twee dozen souvenirs. Gelukkig is de kofferbak groot.Ook hebben we een traditioneel huis bezocht van een Swazi familie, bestaande uit meerdere gevochten hutten. Daarna dwars door Swaziland naar Zuid-Afrika teruggereden. Nu zijn we in Santa Lucia, waar het een beetje warmer is. Wel fijn om eens buiten te kunnen eten i.p.v. voor een haardvuur. Vandaag uitgebreid de nijlpaarden bekeken die hier in grote getale voorkomen. Tijdens een boottocht ook een paar visarenden, ijsvogels en krokodillen gezien. Vanmiddag nog een gamedrive gemaakt in het iSimangaliso park. Hier veel waterbokken, zebra's, giraffen, kudu's, gnoes, een adelaar, een kameleon en een rode en gewone duiker gezien.
Morgen vertrekken we naar Drakensbergen, waar ons huisje met open haard op ons wacht. Want hier kan het 's nachts nog vriezen.

Groeten van ons.

• 22 Juli 2013 - 08:07

Eileen:

Ti's even moeilijk voor te stellen dat het nog ergens fris is nu de mussen van het dak vallen in ons kikkerlandje, maar het verslag geeft het duidelijk aan. Haardvuur, nachtvorst!
    Geweldig om al dat wild wat je normaliter op tv in een natuur docu ziet nu in levende lijve mag aanschouwen. Geniet van de reis. Lieve groetjes.

• 22 Juli 2013 - 09:11

Reiny:

Wat een mooie ervaring weer, en spannend!

• 22 Juli 2013 - 11:51

Yannick:

Prachtige foto's. Leuk te zien dat de bijzondere dieren niet alleen in de dierentuin van zo dichtbij te bekijken zijn. Geniet ervan.

• 22 Juli 2013 - 13:30

Nardy:

Ongelooflijk van zo dichtbij,vanuit een luie stoel, de natuur en wilde dieren te bekijken.
    Lekker veel plaatjes schieten en genieten.

warme groet,
    Nardy

• 23 Juli 2013 - 10:27

Jan Oekje:

Wat een geweldige reis maken jullie weer.Wij genieten mee hoor .Het is wat anders dan ons ploeteren bij M.
    Maar daar is de keuken nu ook klaar er moet nog iets over de vloer en aan de wand maar dat komt later.Fijne vakantie nog verder en we lezen met veel plezier jullie verslagen.
    gr Jan en Oekje

• 23 Juli 2013 - 21:10

Broer En Schoonzus:

Wat een prachtige foto's! Het lijken wel plaatjes uit een boek!
    Leuk om zo mee te lezen en kijken met jullie reis (tenminste als wifi werkt hier op de camping in Frankrijk;))
    Geniet van al het moois!
    Groetjes, ook van Koen en Sanne

• 27 Juli 2013 - 21:42

Johanna:

Wat weer een avontuur, erg fijn om jullie ervaringen te lezen, op die manier ben ik een klein beetje met jullie op reis. Geniet er nog maar van, tis weer gauw genoeg voorbij!!
    Hou ons op de hoogte.
    Greetz Johanna