close up olifanten - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu close up olifanten - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

close up olifanten

Door: Alwina

30 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Er zijn nog plekken op de wereld waar je geen internet verbinding hebt. Vandaar dat jullie even niets van ons hebben vernomen. Inmiddels zijn we al behoorlijk zuidelijk in Zuid Afrika aanbeland.
Van de kust bij Santa Lucia zijn we naar Drakensberg gegaan. Daar hebben we gewandeld aan de flanken van dit enorme bergmassief. Prachtige vergezichten en watervallen. In heel Zuid Afrika worden stukken gras afgebrand om het jonge gras weer te laten groeien en ook op de flanken van de bergen wordt dat gedaan. Hoewel we overdag een aangename temperatuur hebben koelt het snel af als de zijn ondergaat. 's Avonds zitten we dan ook in onze cottage voor de open haard.
Als je om de Drakensberg heen rijdt kom je in het prachtige landschap van Golden Gate N.P. Hier kleuren de zandstenen bergen mooi op in de ondergaande zon. Je kunt zelf een paar rondjes door het park rijden om wild te spotten. Hier zien we de Grey Zebra. Die is echt zwart wit, zonder een bruine schaduwstreep langs de zwarte lijnen. Ook zien we twee zwartrug jakhalzen en er loopt een wel anderhalve meter secretarisvogel langs de weg.
Vervolgens zin we de grens met Lesotho over gegaan. Dan kom je echt in een Afrikaans land terecht met veel mensen die langs de weg lopen en dieren (koeien, schapen, geiten en ezels) die op de weg lopen. We worden aangehouden door de politie en dan blijkt dat het kenteken van onze auto is verlopen. We moeten een boete betalen. Omdat dit een doet van de auto verhuurder is willen we een officiële afhandeling op het bureau. Dat is wel een probleem boete agent nummer twee en uiteindelijk besluiten ze dat ze twee dames het kunnen opsluiten. Dus we mogen verder rijden.
Met en gids gaan we de volgende dag afdrukken van dinosauruspoten in de rotsen bekijken, zien we de nationale universiteit en zien we hoe 5 families nog in grotwoningen wonen.
Na de nodige stempels te hebben gehaald mogen we Lesotho uit, maar bij binnenkomst in Zuid Afrika spreekt de politie ons weer aan op de verlopen kenteken registratie, maar weer komen we onder een boete uit. Bij de volgende B en B bekend we gelijk met de autoverhuurder. We kunnen de volgende dag en andere auto krijgen bij de volgende locatie.
In het historische plaatsje Cradock krijgen we een wel huis tot onze beschikking het twee slaapkamers, twee badkamer,een woonkamer en keuken met aangrenzende tuin. Alles in oude stijl ingericht. Wat decadent. Hier rijden we het Mountain zebra park, waar we weer veel mooie dieren kunnen bewonderen. In het park staat onze nieuwe auto op ons te wachten met een sterkere motor,wat in de bergen wel fijn is.
Nu zijn we in Addo , waar het Elephant Park is waar we gisteren wel 100 olifanten hebben gezien in 4 families. Hier ook oog in oog gestaan met de oerlelijke wrattenzwijnen en schattige stokstaartjes.
Vandaag, op mijn verjaardag, een geweldige ontmoeting met drie mannetjes olifanten. We hebben op de rug van een olifant gereden, zin met ze mee gelopen om te zien hoe ze een modderbad namen en hebben ze gevoerd, waarbij we ze in de mond konden kijken. Wat een ervaring. Vanavond gaan we aan de kudustoofpot en dan reizen we morgen een stuk langs de kust.

Jullie merken het, genoeg belevenissen hier. Tot de volgende update .

Groeten van ons beiden.

• 30 Juli 2013 - 19:51

Familie:

Dag lieve zus,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel een bijzondere dag!
    Jullie beleven veel. Mooi om mee te lezen.
    Hier alles prima. We gaan zo uiteten, ook een beetje ter ere van jouw verjaardag.
    Nog een fijne avond en veel liefs,
    Arjan, Marjan, Koen en Sanne

• 30 Juli 2013 - 21:01

Jan En Oekje:

Wat een bijzondere verjaardag, Alwina als onze sms niet over kwam, nog eens van harte gefeliciteerd. Bellen naar jullie 3 nummers lukte niet.Ja jullie beleven veel , ook deze keer weer!
    Zijn benieuwd naar de foto's tzt.

Tút

Jan en Oekje

• 31 Juli 2013 - 09:01

Cor Leenstra:

Wauw, wat een mooie avonturen. En die olifant kon mooi even helpen om de verjaardagkaarsjes uit te blazen :) Gefeliciteerd nog.

• 31 Juli 2013 - 19:11

Martin En WIlma:

Alwina; van harte met je verjaardag.
    Dit is wel een bijzondere manier om je verjaardag te vieren.
    Groetjes ook aan A-J.
    En een fijne voortzetting van je reis nog.

• 02 Augustus 2013 - 08:26

Marja:

Hé A&A, wat weer prachtige verhalen en foto's! Vooral de foto van de hippo, wauw. Die wil ik tzt wel digitaal ontvangen, zo mooi.
    Alwina nog gefeliciteerd met je verjaardag, en wat heb jij speciale gasten. Hebben ze nog een leuk deuntje voor je geblazen?
    Meiden, veel plezier nog, wij vertrekken morgen en ik hoop dat we niet verlangen naar een open haard...

Geniet van jullie avonturen, groeten van Bert en mij.

• 02 Augustus 2013 - 20:12

Alwina:

Hallo Jan en Oekje,

Bedankt voor jullie 6 verjaardags sms'jes! Gelukkig waren we niet telefonisch bereikbaar, want dat kost ons €2,50 per minuut. De telefoons stonden uit vanwege ons vluchtje naar de olifanten. Fine vakantie gewenst. Rust maar lekker uit na al dat klussen.
    Liefs van Alwina en Anna-Jeltje