Thuis nagenieten met mooie foto's - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Thuis nagenieten met mooie foto's - Reisverslag uit Nijverdal, Nederland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Thuis nagenieten met mooie foto's

Door: Alwina

16 Mei 2010 | Nederland, Nijverdal

Na een lange thuisreis van Aqaba via Amman (8 uur wachttijd) en Frankfurt zijn we weer goed in nederland aangekomen. De laatste dagen hebben we veel rust gehad,wat na het drukke reisschema van de eerste week erg prettig was.
Vanuit Petra zijn we naar Wadi Rum gegaan. Er stond bij vertrek al veel wind, maar in de woestijn merk je pas echt welk effect dat heeft. Het leek alsof we sluierbewolking hadden, maar de lucht bleek vol met stuifzand te zijn. Onderweg op de Desert Highway merkten we al een beeje wat ons in de woestijn te wachten stond. Af en toe werd het zicht belemmerd door het opstuivende zand en de weg werd soms smal van het zand dat erop woei. In ons desert camp aangekomen besloten we dan ook om niet meer op pad te gaan. En dat was goed ook, want in de loop van de middag werd het zicht steeds minder.
De volgende dag zijn we om half 6 al vertrokken om met een jeep een tour door het prachtige gebied van Wadi Rum te trekken. Eerst hebben we de zon boven de bergen zien opkomen en zijn we langs plekken gereden waar Lauwrens of Arabia is geweest. Daarna een mooi plekje in de zon opgezocht om rond 7 uur te genieten van een heerlijk ontbijt in adembenemnde rust en omgeving. Onze chauffeur maakte een vuurtje om thee te zetten en wij konden genieten van versgeroosterd brood met lekkers.
Tot slot zijn we naar een natuurlijke boog gereden en konden we op de terugweg naar ons kamp nog even genieten van de woestijn. Na 10 uur wordt het te warm om nog op pad te gaan. In het kamp konden we gelukkig douchen, zodat we opgefrist naar Aqaba konden rijden.
In Aqaba was het erg warm met temperaturen tussen de 35 en 40 graden. De wind bracht wel wat verkoeling, maar leek meer op een föhn. We zaten in een resort 15 km buiten Aqaba, aan het strand. We hebben de laatste dagen de stad verkend, gesnorkeld (veel variatie aan vissen; je zwemt in een aquarium met tropische vissen)en met een boek op ons ligbed aan het strand gelegen. Zo konden we goed uitgerust aan de thuisreis beginnen.
Al met al hebben we genoten van Jordanië met z'n vriendelijke bevolking en grote variatie aan landschappen en oude cultuur.

Tot een volgende reis,
Anna-Jeltje en Alwina.

• 16 Mei 2010 - 18:52

Anneke B:

Hoi Alwina en AJ. ja, jullie zijn al weer thuis!Morgen begint natuurlijk de school weer voor Alwina en AJ, zijn jouw vakantiedagen nog niet op?
    Mooie reis hebben jullie gemaakt, leuk hoor dat jullie ons steeds mee laten genieten.
    Groetjes en liefs, Anneke

• 17 Mei 2010 - 08:41

Wilma En Martin:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn; en de foto's zien we graag een keer bij Alwina thuis.
    Als jullie er aan toe zijn; werk ze maar weer!

• 17 Mei 2010 - 19:55

Beatrijs:

Ha Aj en Alwina,

Leuk jullie reisverslag. Aj morgen weer in een heel andere wereld zal weer wennen zijn.
    groetjes beatrijs