Laatste bericht uit Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Nieuw-Zeeland

Door: Webmaster

30 December 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,

We hebben een hele afstand afgelegd sinds het vorige bericht. Eerst zijn we via Eastland naar de meest oostelijke punt van dit land gegaan: Eastcape. Daar hebben we aan een prachtig strand 'wild' gekampeerd. Heerlijk om op te staan met de oceaan voor je en niemand in de buurt. Vervolgens naar Coromandel, het volgende schiereiland. Veel mooie baaien en stranden en gelukkig ook goed weer. Met de Kerst waren we in Hahei en hebben daar heerlijk op het strand gelegen en 's avonds in de hemdje en sarong 'gedineerd'.De volgende dag (2e kerstdag) zijn we naar Cathedral Cove gelopen. Bij laag water kun je naar een rots gaan waar je door de opening kunt lopen en op het volgende strand aankomt. Een andere prachtige rots ligt erachter. Vervolgens aan de westkant van het schiereiland genoten van de pohutekawa-bomen die net in bloei kwamen en rode pluimbloemen dragen. Het wordt ook wel de Nieuw-Zeelandse kerstboom genoemd. Inmiddels zijn we Auckland gepasserd op weg naar het uiterste noorden. Lekker in de vakantie file gestaan. Dit zijn we niet gewend op de erg rustige wegen waar je bijna blind een kruispunt over kunt steken. Maar goed onze route wat aangepast en op naar de Kauri bossen. Eerst een nachtwandeling gemaakt fantastisch. Een absoluut hoogtepunt want we hebben een kiwi gezien, zomaar in het wild!! vastgelegd op video anders gelooft niemand ons. Verder langs de norme Kauri bomen gewandeld de grootste bomen zijn tussen de 1200 en 2000 jaar oud. Je kunt je dit gewoon niet voorstellen. Alweer een moment dat je je ontzettend klein voelt als je voor een boom staat met een omtrek van z0'n 16 meter en een hoogte van meer dan 20 meter!
Vanaf deze oerbomen zijn we vertrokken naar Cape Reigna (de noordelijkste punt) hebben we van een mooie zonsondergang genoten om vervolgens naar ons volgende mooie kampeerplekje te rijden. Een plekje met uitzicht op zee. Het is inmiddels aardig druk geworden op de campings en we kunnen merken dat de zomervakantie hier is begonnen. Waar we eerst alleen op de eenvoudige natuurcampings stonden staan we nu met velen. De plekjes blijven echter wel erg mooi.
Gisteren zijn we van cape Reigna eerst naar de Te Paki zandduinen geweest. Dit is een deel van 90m mile beach waar 30 meter hoge zandduinen zijn. Een hele klim naar boven maar dan heb je wel een fantastisch uitzicht over bos, zee en natuurlijk zand (duinen). Op een plastic zak er weer afgegleden, enigzins moeizaam maar het werkte redelijk. We waren zo vroeg dat de sandboard verhuur nog niet van start was gegaan toen we naar bovenklommen. Dat krijg je als je de tourbussen voor wilt blijven. Na deze expeditie op naar 90 mile beach zelf. Het is onvoorstelbaar hoe lang dit strand is. Er rijden auto's (4 wielaandrijf) overheen en af en toe ook gewone auto's. Wij hebben onze camper er maar niet aan gewaagd en hebben een stukje gewandeld om een indruk te krijgen.
INmiddels zijn we in het toeristische Pahia in de Bay of Islands. Met moeite een campingplekje bemachtigd want het wordt hier met oudjaar blijkbaaar feesten geblazen. Getuige het geluid en de jongeren op de camping geloven we dit graag. Vandaag op een tocht geweest om met dolfijnen te zwemmen. Het zit niet altijd mee, geen dolfijn gezien, jammer want hier hadden we ons op verheugd. We gaan morgen naar Waitangi waar het verdrag tussen de Maori en de Engelsen getekend is en nog wat rondtouren om dan in Russel aan de andere kant van de baai Oud en Nieuw te vieren. We zijn gevorderd tot het vuurwerk boven de baai en verder zien we het wel. Dan wordt het nog garderobe wassen en weer op naar Auckland waar we 4 januari naar Bali vertrekken. Ons volgende bericht zal daar dan ook vandaan gaan komen.
Allemaal een heel goed uiteinde en een gelukkig Nieuwjaar!!

• 30 December 2005 - 04:57

Anna-jeltje:

Ha die Pien, nee dit is kokende modder dus daar hebben we maar niet ingelegen. We hebben wel met de voeten in zee gestaan op Hot water beach waar je in het koude water op bepaalde plaatsen je voeten brand omdat er daar vulkanische aktiviteit is. Helaas doe dit niet veel voor de temperatuur van het zeewater wat nog erg fris is.

• 30 December 2005 - 20:21

PaMa:

Lieve dames
    A-J wat weer een mooi verhaal. Hier geldt met recht "wie veel reist kan veel verhalen".Voegen jullie daar straks al die foto's bij dan staat er een prachtig verhaal dat ook visueel maakt hoe mooi het in werkelijkheid is geweest.Maar ja, ook aan alle mooie dingen komt een einde. Als jullie voor het vertrek naar Bali nog even op de page kijken; wij wensen jullie een goede jaarwisseling in Nw-Zeelandse stijl, een niet te emotioneel afschied van jullie camper en een goede overtocht naar Bali.
    Veel liefs PaMa.

• 01 Januari 2006 - 12:59

Jan En Oekje:

Ja jullie beleven en zien veel daar.Fijn zo'n Web-log De kids zijn inmiddels weer in Haarlem en wij hebben gisteren-Oudejaars-dag toch nog even geverfd in je huis in Utrecht Aj. Alle buren waren ook druk bezig, keukens, behangen en schilderen, je hebt ook al diverse nieuwjaars-kaarten gekregen van de buren, wij hebben jouw wens doorgestuurd naar hen.
    Vannacht weer het traditionele vuurwerk bij Kota-Radja gezien, erg mooi en erg luid. Ja dan gaan jullie al snel weer richting Bali, zit NZ er al weer op. De tijd vliegt als je met vakantie bent ( hier trouwens ook, al zijn wij dan niet met vakantie!!)
    Wij wensen jullie al vast een plezierige vlucht en natuurlijk "segen yn ut nye jier" tut van ons voor jullie beiden.

• 02 Januari 2006 - 07:41

Harry & Trijn:

Met bewondering jullie
    reis onderneming gelezen,
    pracht verhaal.
    De beste wensen van ons en veel plezier nog.
    Harry en Trijn

• 04 Januari 2006 - 11:52

(M)Arjan:

Bij ons is Oud en Nieuw ook achter de rug.(weliswaar iets later dan bij jullie....)
    Wij zijn bij Goeran en Maria geweest en dat was erg gezellig.
    De kinderen genieten nog even van hun vakantie en wij zijn druk bezig in huis om alles en iedereen een nieuw plekje te geven. Het behang- en schilderwerk is achter de rug en nu begint dus de tijd van opruimen etc. (Vooral omdat we ook de woonkamer hebben betrokken in onze veranderplannen) Enfin, je ziet, we zijn hier nog druk, genieten jullie nog maar even van de vakantie. We hopen dat alles goed blijft gaan en kijken al wel een beetje uit naar jullie thuiskomst! Heel veel plezier nog en tot het volgende bericht.
    Groeten en kusjes van ons allen.