Laatste bericht - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Laatste bericht - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Laatste bericht

Door: Webmaster

19 Januari 2006 | Indonesië, Sanur

Ja het schiet allemaal alweer hard op, nog een dag of 5 en we zijn weer in ons koude kikkerlandje. We bereiden ons er nog maar niet te hard op voor. Zoals jullie zien zitten we weer een paar nachten in Sanur. We zijn een paar dagen in Lovina gebleven en hebben daar een paar ontzettend mooide duiken gedaan, dit nadat we eerst een korte opfris cursus gedaan hebben. Erg mooi koraal gezien en nutuurlijk heel veel vissen. Onze gids had het erg koud, dat kan ook niet anders bij zeewater met een temperatuur van 30 graden. Wij vonden het in ieder geval heerlijk.
Vanuit Lovina zijn we helemaal langs de kust gereden naar Candi Dasa, in verband met erg veel regen hebben we jammer genoeg niet alles kunnen bekijken wat we daar hadden willen doen, maar ja als je zelfs in de auto al natte voeten krijgt en de wegen in rivieren veranderen dan is een leesboek op zijn tijd ook wel prettig. We genieten nog volop van de natuur en cultuur hier. We zijn naar de Pura Besaki geweest wat de hoofdtempel van Bali is. Het is erg jammer dat wij als niet hindi alleen maar om deze tempel heen mogen lopen, maar bij een complex van 1km lang en 500 meter breed is dit (vooral als het stijgt) ook al een hele klus. Wel erg indrukwekkend om dit te zien.
Gisteren zijn we naar Lake Batur geweest een groot kratermeer aan de voet van mount Batur waaruit nog een rookpluimpje komt. Ook hier zitten we weer op een levende vulkaan. Na Nieuw Zeeland kunnen we hier nog geen afscheid van nemen. De temperatuur op hoogte is heerlijk. In het laagland zweten we nog steeds peentjes, al helemaal nu we ons gisteren in het verkeer in Den Pasar gestort hebben (afslag gemist). Maar goed we zijn veilig en wel in Sanur terecht gekomen terwijl ons einddoel de andere kust was. Het is hier toch wat rustiger.
We verblijven steeds in homestays, op de binnenplaatsen hebben veel mensen hier kamers/bungalowtjes waar je voor een bedrag van tussen de 4 en 9 euro met 2 personen kunt verblijven (inclusief ontbijt). Het is erg leuk omdat je dicht bij de mensen zelf verblijft.
Morgen hebben we voor het laatst de auto en gaan we nog even naar de rijstterassen om dan in Ubud ons vehikel weer in te leveren. Dan overmorgen weer terug naar Sanur waar we nog een paar nachtjes in een luxe hotel verblijven en intensief van het zwembad gebruik gaan maken, die missen we in dit klimaat af en toe wel.
We genieten hier nog volop en nemen de regenbuien op de koop toe hoewel 5 uur regen zelfs ons af en toe te veel is, vooral omdat het dan tegen etenstijd loopt en je dan ongeveer tot je knieen door het water moet om ergens te eten. Maar ja dat vriespunt waar we straks naar toe gaan is heel wat anders.
Veel groetjes en tot gauw.

• 19 Januari 2006 - 08:23

Ingrid:

Jullie laatste bericht, ik word er helemaal weemoedig van. En ik zit hier gewoon in het kille Utrecht en niet op dat prachtige Bali. Mag ik jullie er trouwens even op wijzen dat er een jaar of tien terug twee Nederlandse idioten zijn geweest die van Ubud naar Lake Batur gereisd zijn op de fiets! Nou ja, laat ik eerlijk zijn: een van hen fietste vrolijk terwijl de ander er luid scheldend achteraan strompelde, en blij een lift aannam toen ze vanaf het meer weer naar boven moest. Wij hebben trouwens nog even gezwommen in dat meer: brrr koud! Veel plezier nog die laatste dagen en tot gauw!
    Ingrid

• 22 Januari 2006 - 20:00

Anneke B.:

Hoi Alwina en Aj, ja, met regelmaat lees ik even bij hoe jullie het stellen in Verweggistan. Nog even en dan zijn jullie weer gewoon bij familie en collega's. AJ, je boft maar met die hardwerkende ouders,ik denk niet dat je nog veel hoef te doen als je weer thuis bent. Genieten jullie nog even van de laatste dagen en een hele goede reis naar huis. Zet je ijsmuts maar op!! Groetjes, Anneke.

• 23 Januari 2006 - 09:20

Oekje:

nou er blijft noggenoeg werk voor je liggen in je nieuwe huis.wij werken wel hard maar kunnen niet alles klaar krijgen ,maar wonen kan je er .lieve meisjes we zien jullie woensdag .tut mem.

• 02 Februari 2006 - 09:18

Marja Korpel:

hoi Aj, ik heb eindelijk je pagina kunnen vinden, ik kon hem nl. steeds niet geopend krijgen. Wat een mooie webpage!
    Maar nu over je reis, fantastisch hoor, leuk al die verslagen te lezen... en herkenbaar. Hebben jullie een beetje goed weer gehad want ik sprak van de week Ingrid B. en zij vertelde dat ze niet zo heel mooi weer heeft gehad.
    Aj, geniet van het kleine restje vakantie en tot gauw! Marja