Aangekomen op Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Aangekomen op Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Aangekomen op Bali

Door: Webmaster

06 Januari 2006 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal,
Tja, zo zit je in Nieuw-Zeeland en zo ben je deels al weer op de terugweg richting Nederland. Maar gelukkig kunnen we eerst nog even genieten van de warmte op Bali.
Even nog verslag van de laatste dagen in Nieuw-Zeeland.In Waitangi, in de Bay of Islands, werd het verdrag tussen de Engelsen en de Maori getekend. We hebben er o.a. de oorlogskano en het Ontmoetingshuis bekenen. Veel mooi houtsnijwerk en prachtige gevlochten panelen aan de wand. Elke Maoristam heeft z'n eigen patroon en houtsnijwerk.
Oud en nieuw hebben we gevierd in Russel, waar de eerste Europeanen zich in Nieuw-Zeeland gevestigd hebben. Een heel historisch stukje van het land. Eerst moesten we nog zien dat we een plekje op de (gereserveerde) camping kregen. Want wat bleek, de plek was dubbel geboekt. We zi9jn eerst naar een plekje achteraf verwezen, maar later bleek er nog een echte plaats beschikbaar. Heel wat heen en weer gereis dus. Om 22.00 uur zijn we het dorp in gegaan, waar op diverse plaatsen feesten werden gegeven. Wij belandden in een feesttent met live-muziek: gezellig. Om 24.00 uur haastten we ons naar de haven, zodat we genieten konden van het mooie vuurwerk dat over het water werd afgestoken. Daarna duurde het even voor de sms'jes doorgestuurd konden worden, want ook hier is op dat tijdstip veel telefoonverkeer. De volgende dag zijn we via de toeristische route naar het zuiden gereden om weer in de buurt van Auckland te komen. De laatste camping was natuurlijk aan het strand, al hadden wij het druk met de was en het schoonmaken van de camper. Op 2 januari kwamen we aan in Auckland, waar de camper ingeleverd moest worden. Met pijn in ons hart hebben we afscheid genomen van de kerstversieringen. Gelukkig konden we de mensen van de B&B er gelukkig mee maken. Na een dagje winkelen is alles in de rugzak gepropt voor de reis naar Bali.
Nu genieten we even twee dagen van zon, zee, strand en zwembad om een beetje bij te komen van alle indrukken van de adgelopen tijd. Morgen vertrekken we een bus naar Ubud, de culturele hoofdstad van Bali. Daar zullen we een aantal dagen blijven om de omgeving wat te verkennen.
Jullie horen nog van ons...

• 06 Januari 2006 - 08:25

Ellen:

Hoi A-J en Alwina,
    Nog de beste wensen voor 2006. Ik heb met veel plezier jullie reisverhalen gelezen. De reis staat nu hoog op mijn lijstje. Ik ben benieuwd naar de foto's.
    gr Ellen

• 08 Januari 2006 - 15:46

Oekje:

wij zijn nu bij tante griet met de hele fam .griet is jarig vandaag .tante matsje oom jan en albertje henk en anneke en willem en lidia en kids ze zijn er allemaal.doei. hier nicht Anneke! Zoals je weet heb je adres thuyis er nog niet voor kunnen krijgen, maar zo kan het natuurlijk ook.
    Waanzinnig om nu in de warmte te zitten! Heerlijk.
    Ik zie nu dat er nog meer visite komt dus sluit af omdat ik in de catering "moet".
    Groetjes van Anneke en fam
    ilie.
    Nu ook nog even de groetjes en de beste wensen van Jan en Albertje uit Oosterwolde.

• 10 Januari 2006 - 10:41

Ingrid:

Tja, jullie reis zit er al weer bijna op. Jammer, ook voor ons, de thuisblijvers. Gaan jullie nu een fotoweekend organiseren in AJ's nieuwe huis?