Veel staarten gezien - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Veel staarten gezien - Reisverslag uit Gisborne, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Veel staarten gezien

Door: Webmaster

21 December 2005 | Nieuw Zeeland, Gisborne

Hallo allemaal,

Staan we 's morgens om 7.15 uur bij de haven en dan blijkt dat er te slecht zicht is om walwissen te spotten. We zagen dan ook geen hand voor ogen dus vonden we het niet zo erg dat we niet gingen varen. Maar 's middags klaarde het op en gingen we alsnog op 'jacht'. We hebben 4 grote walvissen gezien. Ze spoten het water de lucht en en voor ze onderdoken lieten ze een prachtige staart uit het water glijden die wij dan weer heel mooi op de foto hebben gezet. Super!
Daarna zijn we snel naar het Noordereiland gevaren om daar ons geluk nog eens in Tongariro NP te beproeven. En geluk hadden we! Na een middag stromende regen dachten we dat het er niet meer van zou komen. Maar de volgende ochtend was het goed weer en hebben we de Tongariro Crossing gelopen. Een wandeling van 7 1/2 uur naar de krater van de Tongariro. Prachtig gezicht op de rode kraterwand van deze nog werkende vulkaan. Van daaruit naar Napier, een Art Deco stad. Weer een wat anders. Ook een mooie tocht naar de Jan-van Genten aldaar gemaakt. Je kunt er heel dichtbij komen. Nu zijn we in Gisborne op weg naar het noorden. De tijd gaat snel. Ze gaan hier de winkel sluiten, dus ik moet stoppen Tot een volgende ronde dan maar.

Groeten van ons en vooral allemaal hele fijne kerstdagen gewenst!

• 21 December 2005 - 08:11

Pien:

Hoi meiden,
    heb ook een kerst en nieuwjaars wens ontvangen, bedankt en ook voor jullie vrede en alle goeds in 2006.
    Zijn die walvissen echt zo groot, wat zal het indrukwekkend zijn geweest. Tevens prachtige foto's gezien, hebben jullie een modderbad genomen of was het gloeiend hete modder? Ik vind onze hollandse meren al zo mooi maar die zien er maar lullig uit vergeleken bij wat jullie zien. Is al dat moois nog wel te behappen??
    Hier alles z'n gangetje, heerlijk volgende week vrij, ben er aan toe.
    Tot het volgende bericht, pas goed op jullie zelf en geniet!
    liefs,Pien

• 21 December 2005 - 08:30

Ingrid:

Ik ben helemaal stil van jaloezie...
    Gelukkig hebben jullie de walvisfoto nog niet op het net gezet, want anders was ik nòg jaloerser geweest!

• 21 December 2005 - 10:44

Anne-Petra:

Wij gaan de donkere dagen in en jullie de lichte. Geniet hiervan, zo vaak zul je niet meer kerst vieren in de zon (of regen als ik jullie verhalen lees). Dus ook fijne feestdagen en een avontuurlijk (start van)nieuwjaar.

• 21 December 2005 - 11:27

Jan En Oekje:

Heel wat belevenissen al weer!
    Wij hebben het maar druk en jullie lekker vakantie houden, de wereld is vol onrecht!
    De oplevering van je huis liep dus niet goed, de badkamer hebben we er buiten gehouden, volgens Florie is morgen alles tip-top, gaan wij vrijdag en zaterdag poetsen en voorlijmen etc, ja ja werken dus, als het gaat tenminste, gisteren languit gevallen op de ijsbaan in Deventer, eigen schuld, dus nu zere schouderspieren rechts.
    Wij denken dat we rustige kerstdagen hebben, daarna oppas voor Demi en Leco. Misschien krijgen we zelfs een witte kerst.
    Jullie veel plezier toegewenst en natuurlijk heel gezellige kerstdagen.
    Een dikke tût van ons.

• 21 December 2005 - 19:34

Familie Hensen:

Lieve Alwina en Anna Jeltje,

We hebben de goede wensen ontvangen. Hartelijk dank daarvoor.
    Het is wel heel bijzonder om de Kerstdagen en het begin van het nieuwe jaar in Nieuw-Zeeland te mogen meemaken.
    We hebben onlangs nog van mensen gehoord, dat het land zo mooi is. Zij hebben daar gewoond. Och, we zijn dan geneigd dat met een korrel zout aan te nemen.... Echter: jullie schitterende foto's bevestigen ten volle, dat zij niet overdreven.....
    Vanuit Oldemarkt wensen we jullie Prettige Feestdagen en een goed en gelukkig Nieuwjaar!
    En uiteraard ook een heel goede voortzetting van die prachtige reis.
    Hartelijke groeten, Tini en Paul Hensen.

• 28 December 2005 - 15:02

Anke En Geale:

Geniet nnog van de laatste weken en voor jullie een voorspoedig nieuwjaar. Lok en Seine.

• 29 December 2005 - 20:57

Cor En Paulien:

Bij deze wensen wij jullie het allerbeste voor 2006. Jullie bereiken volgens ons eerder het jaar 2006 dan wij. Kun je extra lang genieten van het jaar dat voor ons ligt. Morgen rijden wij richting Tsjechie voor een weekje wintersport. Het schijnt daar behoorlijk koud te zijn en er ligt veel sneeuw. Die sneeuw ligt in mindere mate nu ook in ons kikkerlandje. Leuk sfeertje geeft dat in de straat, treft ook zo mooi in de kerstvakantie. Hartelijke groetjes en geniet van de laatste weken. Cor, Paulien, Evelien en Marije.