Walvissen?? - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Walvissen?? - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Walvissen??

Door: Webmaster

13 December 2005 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hallo allemaal,

Alweer een nieuw bericht. We zijn weer in bewoond gebied. We zijn onverwacht nog naar Mount Cook gereden, het binnenland weer in. Daar een mooie wandeling gemaakt richting de berg over bergweiden en moerasland. Helaas bij de berg geen zicht op de top, omdat er een wolkenband omheen hing. Wel genoten van de uitzichten op de vele gletsjers en witte toppen (als er eens een wolk voorbij dreef).
We hebben de camper vervolgend bij het meer Pukaki op een picknickplaats neergezet en genoten van de zonsondergang met zicht op de bergen. Hoewel mooi waren we licht teleurgesteld toen op het moment supreme net een wolk om de top ging hangen.Toch daar de nacht gebleven en de volgende ochtend de toppen achter ons gelaten en naar Christchurch gereden. Zo sta je tussen de witte toppen, zo rijd je door een steppenvlakte met lange, rechte wegen. We hebben een kleine detour gemaakt om de claycliffs te bekijken bij Omarama.
In Christchurch stadswandelingen gemaakt en genoten van het straattheater aldaar. helaas hebben we nu wat minder mooi weer met laaghangende bewolking. Vooral jammer, omdat we de volgende dag een rit over Banks Peninsula hebben gemaakt. Hoewel we naar de top zijn gereden, konden we niet ver kijken. We hebben er rondgekeken in het Franse kolonistenplaatsje Akaroa. Wij konden er weinig Frans in zien, behalve de Franse straatnamen dan.
We zijn vervolgens door de laaghangende bewolking gereden naar wat baaien. Van zonnebaden kwam niet veel, maar nu genoten we van lege stranden. 's Middags doorgereden naar Hanmer Springs, waar thermaalbaden zijn. Jullie snappen dat we daar de hele ochtend vanmorgen in hebben liggen weken. We zijn er heerlijk van bijgekomen en waren ook wel even aan een rustige ochtend toe.
Nu zijn we net aangekomen in de kustplaats Kaikoura. Voor morgenochtend 7.15 uur (!!!) hebben we een walvistour geboekt. Behalve walvissen zouden we ook dolfijnen, zeehonden en albatrossen kunnen verwachten. We zijn benieuwd. Het is erg weersafhankelijk.
Over een dag of twee zullen we weer op het Noordereiland terug zijn. De tijd vliegt.
Groeten van ons.

• 13 December 2005 - 21:52

Gertie En Daniel:

Hoi Alwina en Anna Jeltje.
    Van Arjan kreeg ik jullie website- adres en deze bekijk ik met veel belangstelling. Erg leuk!Zo te lezen hebben jullie het wel naar de zin. Bevalt de camper een beetje? Bij terugkomst hoop ik dat jullie nog eens langskomen. (ik moet Daniel overhalen naar Nieuw Zeeland te gaan)
    Ik hoop dat de ontmoeting met de dolfijnen net zo zal zijn als ik het heb ervaren. Geweldig gewoon!!!Groetjes Gertie (Vantastik Ventures.)

• 13 December 2005 - 23:51

MaPa:

Wat fijn dat we met jullie mee reizen per mail. Mooie foto's gestuurd.Dacht van de gletsjer dat jullie je wilden laten invriezen. Mooi maar lijkt me eng. Hebben een drukke week; verjaardag tante Janny,Plattelandsvrouwen, laaste bowlingdag. Schrik niet hoor ik bowl niet. Daar wacht ik wel mee tot het volgend seizoen. Pa zingen (Shanty)en kunnen daardoor niet naar verjaardag van Koen a.s. zondag. Wij hebben het niet zoals jullie tot 10.00 uur licht. Bij ons gaat de grote kaars al om 16.30 uur uit. Kunnen jullie je dat voorstellen als je dan nog van de avondzon geniet.
    Is de walvistour naar wens gegaan. Dat horen we zeker nog van jullie voor de oversteek.
    Ik heb de Kerstkaarten net geschreven en kunnen op de post. TWEE MINDER DIT KEER!! Evengoed prettige kerst. De kerstbakjes moeten nog gemaakt worden, maar dat komt wel klaar. Verder gaat hier alles goed. Wandel elke dag mijn ommetje en maak al een behoorlijke trip op de Home-trainer.
    Blijf genieten. Liefs Ma(pa).

• 14 December 2005 - 10:55

Jan En Oekje:

hallo wat een prachtige fotos hebben jullie .we hebben er van genoten .ik maak een boek van al jullie wederwaardigheden,en dat is leuk om zo nu en dan even door te lezen. jullie zijn nu eigenlijk al weer zon beetje op de terugweg en dan gaat de tijd vreselijk snel. morgen de oplevering van je huis a.j. dat is best spannend vind ik ,jan niet natuurlijk.we hebben al veel dingen klaar liggen wat allemaal mee moet.misshien beginnen we direct wel met schoonmaken.later op de dag gaan we naar m en kids.daar zijn de kinderen wat grieperig maar gister was demi de eerste die zonder bandjes mocht met zwemles.hebben jullie nog walvissen gezien ,wat een belevenissen .
    tut jan en oekje dag

• 15 December 2005 - 21:21

Oekje:

we zijn nu bij marijke en die zegt ik hoef niets te vertellen papa heeft al een mail verzonden over je huis .jullie zijn nu weer op het noordereiland denk ik want je sms kwam van de boot. hier is alles verder prima ,mijn enkel zit niet meer ingetaped,moet dus nu uitkijken met lopen niet op scheve stoeptegels gaan staan.groetjes en een dikke kus voor jullie dag

• 16 December 2005 - 20:15

(Jan's) Neef Liekele DeBoer:

Je Heit Jan verklikte je blogsite. Mooi land, mooie reis. Onze kleindochter en boyfriend komen net terug van een reis rond Australie.Hadden ook een blog. In onze tijd was een dagreisje naar de duinen in Appelscha al een heel evenement!!. Have a great trip. Groeten uit Canada

• 17 December 2005 - 19:13

Koen:

Lieve Alwina,

Bedankt voor je leuke e-card.
    Ik heb veel bezoek gehad. morgen komt opa en oma op mijn verjaardag. we hebben vandaag je auto gebruikt voor mijn kinderfeestje. Ik heb van pap en mam goede sceelers gekregen.
    Groeten van KOEN.

• 18 December 2005 - 12:47

Oom Wijnand En Tante Mar.:

Wij blijven jullie maar volgen op de site en we willen nu zo tegen de kerstdagen maar weer eens reageren.We begrijpen dat jullie een geweldig avontuur beleven en inmiddels weer langzaam op terugtocht zijn.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Wij wensen jullie alvast een heel prettige kerstdagen toe en een voorspoedig nieuw jaar

• 18 December 2005 - 21:56

Boudewijn En Stieneke:

Hoi Alwina en AJ
    Inmiddels met zijn vieren, want zoals jullie weten is Amarens 2 december geboren volgen we jullie reis nog steeds. Het gaat allemaal goed met onze tweede meid en Tessa vindt het wel spannend zo'n klein "zussie". We wensen jullie hele fijne kerstdagen en een goed uiteinde daar aan de andere kant van de wereld !

Groetjes Boudewijn, Stieneke, Tessa en Amarens

• 20 December 2005 - 21:14

Mechteld:

Hee, wat leuk dat jullie in NZ zijn. Wij zijn nu een jaar en 5 dagen terug uit dat prachtige land. Bekende plaatjes gezien. Supergaaf daar he?! En nog lekker rustig. Hoe lang blijven jullie nog? Wij hadden helaas niet meer tijd dan 4,5 weken. We zijn dan ook zeker van plan om die reis nog eens uitgebreid te herhalen. Heel veel plezier nog de tijd die jullie daar vertoeven en voor daarna: succes met de jetlag. Die heeft bij ons helaas zoals voorspeld ongeveer 1 dag per uur tijdsverschil geduurd. (ca 10 dagen dus!!). Groetjes Mechteld (Kocks-Grootte Bromhaar).