Veilig aangekomen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Anna-Jeltje

10 Juli 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal,

Na een lange reisdag zijn we aangekomen in de hoofdstad van Vietnam. Even wennen aan de vochtige warmte (33 graden). De eerste dag hebben we de Chinese wijk verkend, met veel tempels en een katholieke kerk. Die valt een beetje uit de toon. Met de bus weer terug naar onze eigen wijk om een eetgelegenheid te zoeken. Op tijd naar bed om van de reis bij te komen.
Vandaag naar de tunnels van Cu Chi geweest. We hebben gezien hoe de Vietcong verstopte tunnels heeft gegraven en welke (bamboe)vallen ze voor de Amerikanen maakten. Natuurlijk ook zelf een stukje door de tunnels gekropen. Terug in HCMC het centrum met koloniale gebouwen bekeken. Daarbij moeten we erg opletten bij het oversteken, omdat je anders door de vele brommers wordt overreden. Er zijn hier net zoveel brommers als inwoners, dus ga maar na. Daarbij blijken de verkeersregels voor brommerrijders niet te gelden.Het weer valt tot nu toe mee, al hebben we wel de eerste tropische bui gehad.
Morgen gaan we beginnen aan de fiets-vier-daagse door de Mekong Delta. Heerlijk even de stad uit en het platteland op. We hopen dat de weergoden ons gunstig gestemd zijn. Volgende keer meer over de Delta Discovery.

Groeten,
Anna-jeltje en Alwina.

• 10 Juli 2009 - 14:14

Cor En Paulien:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Deze fiets vierdaagse zal wel iets anders zijn dan de Drentse versie. Trapse!
    Paulien

• 10 Juli 2009 - 19:27

Beatrijs:

Goed om jullie bericht te lezen. Johnson achterna wat een ellende gelukkig is er ook wat aan natuurschoon veel reisavontuur en geluk groet beatrijs

• 11 Juli 2009 - 06:29

Reiny:

Hoi! Gelukkig dat de reis goed is verlopen, leuk het verslag te volgen.Veel reisplezier!

• 11 Juli 2009 - 06:44

Marja:

Dag dames,

veel plezier daar in Vietnam en geniet van het fietsen. Ben benieuwd hoeveel fietsen daar zijn en of die zich wèl aan de verkeersregels moeten houden.

Geniet ervan!

• 11 Juli 2009 - 11:30

Wilma:

Dames; ik wens jullie beide een goede vakantie toe!

Fiets ze

• 12 Juli 2009 - 12:22

Johanna Zijlstra:

Lieve Meiden, Wat gaat het snel, jullie hebben alweer van de eerste dagen genoten. En nu op de fiets verder, pas maar goed op elkaar!
    Genietse verder en hou ons op de hoogte. Hier missen jullie nix, het regend en het is maar..15graden. :( :(

• 13 Juli 2009 - 11:04

Ellen En Vera:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen,waarschijnlijk zijn jullie nu al aan het zwoegen op de fiets,met deze warmte wel afzien natuurlijk.Heel veel plezier en geniet!

• 14 Juli 2009 - 15:40

Jan En Oekje:

V

• 14 Juli 2009 - 17:49

Arjan En Marjan:

Hoi luitjes, Lekker gefietst? Hier alles ok en aan het aftellen voor wij ook op vakantie mogen. Met pa en ma ook alles ok op hun vakantieadres. Treffen het wel weer. Hier mooi vakantieweer 25 Gr. Nog een goede reis en tot gauw. Groeten en toeten . ;-)