Strand en historie - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Strand en historie - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Strand en historie

Door: Alwina

21 Juli 2009 | Vietnam, Hoi An

Hallo allemaal,

Vanuit Hoi An ons volgende verslag.
We zijn vroeg uit Ho Chi Minh City vertrokken om met de auto naar Mui Ne gebracht te worden. Halverwege de reis werden we overvallen door veel regen dat maar niet ophield. Ook in Mui Ne regende het nog flink. Dus niet zoals gepland lekker op het strand liggen met een boek. We hebben de omgeving van ons hotel onder de paraplu verkend. Gelukkig werd het aan het eind van de middag droog. De volgende dag was het nog droog en zijn we eerstnaar de visafslag van Mui Ne gegaan. Wat een drukte. Ossenwagens reden af en aan, vis werd gesorteerd en verhandeld. Leuk om te zien. Vervolgens doorgereden naar de witte zandduinen en deze ook beklommen. Op de terugwerg ook de rode zandduinen beklommen, dus voldoende lichaamsbeweging gekregen. Tot slot door een stroompje langs rode wanden gelopen die werden afgewisseld met witte zandpilaren. We kwamen uit bijeen klein watervalletje. Weer terug via het stroompje. De rest van de middag bij het zwembad gelegen. Ook de volgende ochtend nog genoten van het strand. De strandbedden lagen heerlijk. 's Middags werden we naar Nah Trang gereden; ook een strandplaats. Daar even langs de drukke boulevard gelopen en lekker gegeten. De volgende ochtend heel vroeg opgestaan: om 5 uur werden we naar het station gebracht. Met de trein in de slaapcoupe naar Danang gegaan. Eerst ontbijten in de trein en dan een dutje doen op het bed. In een schommelende trein lukt dat goed. 's Middags doorgereen naar Hoi An. Dit is het winkelparadijs, dus ook wij hebben hier geshopt. Gisteren hebben we de historische binnenstad bekeken met oude koopmanshuizen, Chinese gemeenschapshuizen en tempels. Het was erg heet hier, dus zijn we op het heetst van de dag op de fiets gesprongen om een tocht door de rijstvelden en langs pagodes en garnalenkwekerijen te maken. we eindigden aan het strand, waar we weer een bedje hebben opgezocht.Vandaag hebben we de ruines van het Cham-tempelcomplex bezocht. Deze bouwwerken lijken wel wat op Angkor Wat in Cambodja. Heel interessant. Ook vandaag was het erg warm, dus vanmiddag hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen. We moeten nu nog wat shoppen en vertrekken morgen naar koningsstad Hue.
Groeten van Anna-jeltje en Alwina

• 21 Juli 2009 - 09:38

Wilma:

kijk maar uit voor decubitus; met al dat liggen!

even serieus;
    veel plezier maar weer verder!

• 21 Juli 2009 - 13:50

Reiny:

Leuk om julie avonturen te lezen blijf zo doorgaan! Groeten

• 21 Juli 2009 - 15:38

Marijke:

Leuk dat jullie zoveel hebben gezien. En ga door!! Veel pleizer!
    Groetjes

• 21 Juli 2009 - 19:50

Ingrid:

Kom ik aan met m'n fietstochtjes naar Maarssen....
    Dat is heel wat minder spectaculair. Maar ik weet het goed gemaakt: vrijdag gaan wij gewoon op vakantie. Lekker naar Italië. En gewoon slap met de auto.
    Veel plezier nog in Vietnam. Ik kijk nu al uit naar de foto's.

• 21 Juli 2009 - 19:51

Ingrid:

En ik zal het maar eerlijk bekennen: ik heb wel even opgezocht wat 'decubitus' is. Daar werd ik toch wel heel nieuwsgierig van.....

• 21 Juli 2009 - 21:22

Eileen:

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal doen.Ik geniet,het is net alsof ik er zelf weer ben. Nog een super tijd gewenst. Liefs.

• 22 Juli 2009 - 20:06

Johanna Zijlstra:

Hoi Meiden, zo te lezen zijn de indrukken overweldigend en vermoeiend. Gelukkig kunnen jullie regelmatig een tukkie doen :lol: Nog veel plezier verder. ;-)

• 23 Juli 2009 - 13:01

Jan En Oekje:

Vanuit Strangsnas de bieb is hier open.
    Wij hebben het ook erg naar de zin net als jullie zo te lezen.
    Zaterdag weer op Fridhem.
    VEEL PLEZIER NOG!!!

• 23 Juli 2009 - 14:12

Petra:

Wat een leuke verhalen. Bijna niet voor te stellen.... Je moet het zelf gezien hebben....
    Ik ga nu zelf op vakantie, iets minder ver weg. Nog een fijne tijd tot over 4 weken. Groetjes.....

• 30 Juli 2009 - 07:19

Vera En Anneke:

Leuk om te lezen. Geniet maar lekker.