zadelpijn en strand - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu zadelpijn en strand - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

zadelpijn en strand

Door: Anna-Jeltje

15 Juli 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal,

Zoals jullie zien zijn we weer veilig terug in Ho Chi Mingh City.
We hebben een kleine 220km.in de benen en lichte zadelpijn. 4 dagen fietsen over slecht hobbel wegdek is genoeg, gelukkig ligt er op veel plaatsen ook gewoon asfalt en betonpaadjes zodat de billen tussendoor ook wat rust krijgen.
We zijn begonnen net buiten HCMC waar we vrijwel direct tussen de rijstvelden door konden fietsen op onze tracking bikes die het erg goed deden. Na een kleine 5 uur fietsen (we rekenen met stops op 10 km. per uur) kwamen we aan in Mytho, waar we aan de Mekong kwamen. Onderweg nog peperplantages en fruit plantages gezien.
De 2e dag op weg naar Vin Longh ofwel riviereiland. We houden keurig een tropenrooster aan wat betekent dat we om 7 uur op de fiets zitten, je zou soms denken dat je gewoon thuis bent in mijn geval alleen de fietsafstand is wat royaler. Deze dag was er vooral erg slecht wegdek en de omgeving was iets eentoniger, wel zijn we langs enorm veel plantages gefietst met fruit: Longan, Ramboetan, bananen, kokosnoten etc. Het gebied waar we doorheen gaan is bekend om zijn vele fruit (erg lekker). We nemen reglematig een pontje over, waarbij we veel geluk hebben want we kunnen steeds direct op de pont fietsen en vertekken. Vroeg in de middag komen we al bij onze homestay, erg leuk. We wandelen nog een stukje en worden onmiddelijk bij mensen uitgenodigd , communiceren is erg lastig maar we vertrekken met meer dan een kilo ramboutans en Longans waar we nu nog van genieten. Dan in de keuken helpen met loempia's maken en een overheerlijke maaltijd.
Vanaf het riviereiland hebben we een mooie route langs steenfabrieken, rijstvelden, roze eenden (het soort is ons onduidelijk)en veel vrolijk zwaaiende kinderen. Aan het eind van de dag een modderpad waar we moeten lopen en we zien er dan ook uit als schoorsteenvegers als we bij de bus boot aankomen. We mogen ons daar met Mekong water afspoelen, fietsen aan boord en heerlijk anderhalf uur varen over de Mekong naar Cantho. Na een lange nacht slapen gaan we rond Cantho de drijvende markt bezoeken en nog een rondje fietsen langs zij riviertjes van de Delta. Hier hebben we een paar enorme hoosbuien die kort duren maar je kunt altijd bij mensen thuis schuilen, het krukje staat altijd klaar.
Vanmiddag dus weer in HCMC aangekomen, nog een tempel bezocht en morgen gaan we uitrusten op het strand in Mui Neh. Ons volgende berich komt waarschijnlijk uit de stad Hoi An over een dag of 5.

Groeten,
Anna-jeltje en Alwina.

• 15 Juli 2009 - 13:55

Sina:

Dag Anna-Jeltje, wat leuk om weer met je mee te kunnen leven tijdens jullie spannende reis. Heel iets anders dan onze strand/cultuurvakantie op Chios...
    Ook verder veel plezier gewenst, ik kijk uit naar de vlgd aflevering. Sina

• 15 Juli 2009 - 19:36

Reiny:

Op de fiets beleef je alles heel anders he? Veel plezier en geniet ervan!

• 16 Juli 2009 - 06:45

Petra:

Hallo, wat leuk om een klein stukje mee te mogen op jullie verre reis. Ik zal zeker blijven lezen...geniet en een fijne reis.

• 29 Juli 2009 - 11:56

Jaap En Henny:

Net thuis van vakantie openen we nu jullie verslagen, hoewel dat onze laptop soms veel moeite kost. Wat een leuke tocht maken jullie! En zo actief. We lezen met plezier.
    Nu: woensdag 29 juli.
    Groet en veel plezier verder