Cultuur - Reisverslag uit Hué, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Cultuur - Reisverslag uit Hué, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Cultuur

Door: Anna-jeltje

22 Juli 2009 | Vietnam, Hué

Hallo allemaal,

Zoals jullie zien hebben we alweer tijd voor een berichtje, dat krijg je met al dat gratis internet in de hotels.
Nadat we in Hoi An ons hele vakantie budget erdoor gejaagd hebben zijn we vertrokken naar Hue. We hebben inmiddels meer dan 10 miljoen Dong uit de automaten getrokken dus jullie hebben te maken met 2 decadente miljonairs!!
Onderweg zijn we begonnen met het beklimmen van de Marble mountain waar een aantal tempels en grot tempels bovenop liggen. Ook om 9 uur in de ochtend kost dit je minimaal een liter zweet. Kleding doorweekt maar goed je moet er wat voor over hebben om wat moois te zien.
Daarna hebben we het Cham museum bezocht wat er leuk was omdat we net natuurlijk naar My Son waren geweest en nu de missende mooiste stukken konden bekijken. Met een slakkengang van minder dan 50 km per uur hebben we de volgende 120 km afgelegd, de boetes zijn duur volgens onze chauffeur wat tot gevolg had dat we werden ingehaald door rammelbusjes, vrachtauto's en natuurlijk de beruchte brommertjes.
Uiteindelijk toch in Hue aangekomen, we wilden direct door naar de Citadel, maar gezien de lucht toch eerst maar wat eten. Binnen 3 minuten barstte het weer los, regen en onweer, een bliksemschicht in de lengte door straat heen en zowaar het licht deed het nog.
Na onze late lunch door een paar druppen regen naar de citadel gewandeld, dit is een kleine verboden stad.
Een aantal van de gebouwen ziet er prachtig uit zoals het theater, de hal van de Harmonie (met troon) en de verblijven van de koningin moeder. De rest van het complex was meer een ruine waar ze wel mee aan het opbouwen zijn maar wat de eerste jaren nog niet klaar is.
Inmiddels was mijn 2e broek versleten dus nog maar wat geld er tegenaan en een nieuwe laten maken. Als je dan toch bezig bent ook allebei nog maar een zijden setje en maar weer een paar miljoen tappen.
Vandaag zijn we met een boot en fietsen de rivier op geweest om een pagode een tempel en 3 koningsgraven te bekijken. Allemaal erg verschillend wat het erg leuk maakte. Onze fietstochtjes hebben de 15 minuten vandaag niet overschreden hoewel onze schipper ons er telkens van probeerde te overtuigen dat het allemaal erg ver weg was en enorm heuvelachtig. Dit viel dus erg mee, hij vond blijkbaar dat we niet snel genoeg alles bekeken en dat het tochtje waarvan hij dacht lekker om 3 uur thuis te zijn dus toch tot 5 uur duurde!
We kunnen over ongeveer een half uur onze kleding op halen, het was nog net niet klaar vandaar deze update, je moet toch wat als je tijd over hebt. Morgen vertrekken we richting het noorden, hoe de verbindingen daar zijn weet ik niet het kan dus even duren.

Groetjes,

Anna-jeltje en Alwina.

• 24 Juli 2009 - 07:43

Reiny:

Ja zoveel moois te zien het lijkt me wel wat, het vervoer per auto,fiets of boot, geweldig!

• 24 Juli 2009 - 11:01

Irma:

Jammer dat het weer niet zo mee zit maar zo te zien genieten jullie met volle teugen van alles wat jullie zien. Ik ben benieuwd naar jullie zijden kleding. Geniet nog lekker, groet

• 27 Juli 2009 - 11:01

Roelof Rossing:

Ja, vroeger gingen twee vriendinnen naar Terschelling of Callantsoog....... Jullie zijn nu bezig aan het zoveelste avontuur in al die jaren dat wij op de hoogte zijn van jullie verre reizen. Meiden, geweldig ! Geniet ervan na een jaar hard werken.
    Alwina,via dit medium van harte gefeliciteerd met het behalen van jouw succesvolle afsluiting van de energievretende opleiding. Klasse.
    Nog veel plezier gewenst en dan weer veilig en gezond landen op Schiphol.

Gr
    Fina en Roelof Rossing
    Paterswolde

• 27 Juli 2009 - 13:10

Jan En Oekje:

Fijn weer wat te kunnen lezen hier in Varnamo.
    Alwina ook gefeliciteerd van ons hoor ook al vast voor je verjaardag donderdag a.s.
    veel plezier nog wij hopen volgende week donderdg thuis te komen.
    Tút