Einde in zicht - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Einde in zicht - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Einde in zicht

Door: Alwina

03 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Op de valreep nog een laatste bericht uit Vietnam. Foto's worden vanaf ons thuisadres geplaatst, i.v.m. de trage verbindingen hier.
Vanuit Hanoi zijn we met de nachttrein naar de bergen van Sa PA gegaan. Een prachtige omgeving met rijstterrassen op de bergen. Helaas is het weer hier wat wisselvallig en hebben we met flinke regenval te maken gehad. De straten verandereden in rivieren, waarin ook de ratten verdronken voorbij kwamen.Dat heeft ons er niet van weerhouden om te gaan wandelen. We hebben een aantal hele kleurrijke markten van de Flower Hmong bezocht.
Met de nachttrein weer naar Hanoi gekomen, waar we de oude stad hebben verkend en mijn verjaardag hebben gevierd met gebak en een bezoek 's avonds aan het waterpoppentheater. Erg leuk.
Vervolgens zijn we naar Halong Bay gebracht, waar we een cruise hebben gemaakt door de prachtige bergen in het water. We hebben er een grot bezocht, gekanoed.Het eten aan boord was voortreffelijk. Elke keer genote we van de 9 gangen die de lunch en diner hadden. De servetten werden op je schoot gevleid en voor ons werd een speciaal diner in elkaar geflanst, omdat deze twee dames geen zeevruchten lusten.De vis was heerlijk!
Nu zijn we weer terug in Hanoi, waar we het mausoleum van Ho Chi Minh hebben bezocht en de mooie tempel van de Literatuur.We hebben vooral uitgepakt met souvenirs, dus de thuisblijvers kunnen zich verheugen. Morgen gaan we terug naar Nederland en laten dit mooie land achter ons.

Groeten van ons.

• 04 Augustus 2009 - 18:38

Beatrijs:

goede thuisreis, hier is het anders maar ook goed vertoeven