Gaan het Noordereiland verlaten - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Gaan het Noordereiland verlaten - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Gaan het Noordereiland verlaten

Door: Webmaster

14 November 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal,
Na nog niet helemaal bekomen te zijn van het zien van alle wonderschone vulkanische activiteit rond Rotorua zijn we als een speer door Tongariro national park gecrosst gisteren.
We hadden daar de crossing willen lopen, maar gezien het weer is dat de komende dagen niet verantwoord. De vulkanen in het park lagen in donkere wolken gehuld en de regen kwam flink naar beneden.
Eerst dus naar Wellington waar we morgen proberen het visum voor Indonesie te verkrijgen. We blijven hier dan ook tot vrijdag. Dan vertrekt onze boot om 13.00 naar Picton op het zuidereiland.
Het vulkanische deel van het Noordereiland is onbeschrijvelijk mooi, je loopt er door een borrelend, stinkend en pruttelend landschap met de meest fantastische kleuren.
We hebben een aantal geisers zien spuiten en dan realiseer je je dat er heel wat gaande is in onze aardbodem.
Als we een usb aansluiting tegenkomen zullen we deze paar dagen nog wat foto's aan de site toevoegen.
Met mijn schouder gaat het goed, onverwachte bewegingen zijn nog wat gevoelig en zwaar tillen heb ik Alwina voor! (dat blijft zo tot we terug gaan denk ik)(laat maar denken, ze komt er nog wel achter als alle bagage op het vliegveld achter blijft!)

Inmiddels zijn we aardig aan het rijden met de camper gewend. Het is niet alleen het links rijden, maaar ook de ruitenwisser en richtingaanwijzer zitten andersom. Jullie snappen het: als we willen afslaan gaat de ruitenwisser soms aan.
Gelukkig hebben we ontdekt hoe tolerant de Nieuw-Zeelanders zijn. Ze wachten rustig af wat er gebeurt en zwaaien ons vriendelijk toe.

Tot zover. De hartelijke groeten van ons!

• 14 November 2005 - 08:22

Elsbeth:

Heerlijk zeg al die verhalen, geniet maar lekker. Ik heb besloten om het echt rustig aan te doen. Nu merk ik pas wat de afgelopen tijd met me gedaan heeft, dus even een pas op de plaats. Ik heb zwolle gebeld en zat niet bij de gesprekken, jammer. Maar alles heeft eeen reden. Ik denk dat mijn tijd nog wel komt, mar ik moet nu eerst uitrusten, liefs Elsbeth

• 14 November 2005 - 10:06

Ingrid:

Ik heb de site dus gevonden, en ik ben stinkend jaloers. Dit klinkt allemaal geweldig. En dat terwijl wij het hier 'moeten doen' met de intocht van Sinterklaas als spektakelstuk. Ook leuk, maar dat haalt het toch net niet bij die geisers. Sjoerd is trouwens niet met fietsen gevallen, maar uit een (helemaal niet hoge) klimtoren gekukeld in dierentuin Amersfoort. Vandaag zijn gebroken sleutelbeen. Met een beetje geluk mag hij vandaag zijn mitella weer af.
    Veel plezier daar. Het weer hier in de buurt van Utrecht is erg mooi en warm geweest (de narcissen bloeien al), dus tot nu toe kan er niet veel oponthoud geweest zijn in de bouw van je huis, AJ!
    Groetjes, Ingrid

• 17 November 2005 - 19:42

Eva Eriksson:

Hallo Anna and Alwina!
    I´m sitting in our kitchen together whit your parents. We have -4 and a little bit snow. I think you have much warmer. Regards to U2 from us.
    Morgen gaan we weer naar huis het is nu inderdaad koud hier en er ligt sneeuw.
    Fijn dat het prima met jullie gaat we laten volgende week weer van ons horen.
    Veel plezier verder.
    J en O