Wondermoie stranden in Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Wondermoie stranden in Abel Tasman National Park - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Wondermoie stranden in Abel Tasman National Park

Door: Webmaster

22 November 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Op onze laatste dag in Wellington hebben we een natuurpark bezocht. Het is een park waar men de natuur van Nieuw-Zeeland weer terug wil brengen in oorspronkelijke staat. Dat betekent dat alle planten en dieren die oorspronkelijk niet in dit land thuis horen worden geweerd. We hebben er veel mooie vogels gezien. Dit park ligt slechts 5 minuten met de bus van het centrum af.
Vervolgens hebben we een prachtige overtocht met de boot gehad. Het was prachtig en rustig weer, dus zeeziek worden was onmogelijk. Vooral het laatste stuk door de Marlborough Sounds was erg mooi. Denk maar aan de Noorse fjorden, maar dan zonder besneeuwde toppen. We hebben de Sounds de volgende twee dagen goed verkend en genoten van prachtige uitzichten op baaien in een mooi groen heuvellandschap. Nu hebben we twee dagen doorgebracht in Abel Tasman N.P. Idyllische stranden met heel helder water en zo blauw! Gisteren hebben we een flinke wandeltocht gemaakt door de heuvels van het park met uitzicht op de mooie baaien. De lunch hebben we ook in zo'n mooie baai genuttigd. Vandaag hebben we de hele dag in de kano gezeten. Af en toe een klein buitje, maar op het water is het toch al nat. We zijn naar een eiland gekanood waar een zeeleeuwen kolonie huist. Ze lagen heerlijk in de zon te luieren. Even later werden we getrakteerd op en school dolfijnen die vlak langs ons langsgleden. Prachtig.
Helaas lukt het ons maar niet om jullie foto's van al dit moois te laten zien. Op veel computers is de USB aansluiting geblokkeerd, zodat we geen verbinding met het fototoestel kunnen maken. Maar het komt, hoor. We blijven proberen.
Morgen gaan we naar de westkust. Het zal wel voornamelijk een reisdag worden, maar door deze mooie natuur langs diverse natuurparken is dat niet erg.

Tot een volgende keer, Anna-jeltje en Alwina.

• 22 November 2005 - 07:51

Elsbeth:

Wat klinkt dat allemaal heeerlijk zeg, ik ben natuurlijk erg jaloers.
    van deze kant is er ook nieuws vandaag ga ik op school vertellen, dat ik niet terug kom. Er stonden weer 2 vacatures in zwolle in het schooljournaal.Ik ga het gewoon weer proberen, beide zijn trouwens fulltime banen. Je hoort het wel.Liefs Elsbeth

• 22 November 2005 - 08:49

Pien:

Hoi meiden,
    wat een beeldend verhaal, kan het goed visualiseren. Volgens mij genieten jullie enorm en zijn tevens behoorlijk actief. In griekenland zijn dolfijnen het symbool van liefde / vrede, hebben jullie dat ervaren? Hier alles rustig, weet nog weinig m.b.t. mijn functie, baal daar af en toe stevig van. Ben vorige week begonnen met de studie coaching, nieuwe uitdaging en dat is goed. Was erg leuk maar ook heftig, onmiddelijk met de billen bloot.Goeie reis verder, let op jezelf en tot mails, xx Pien

• 22 November 2005 - 11:52

Grietje Popkema:

even een probeersel als
    het lukt
    jan en oekje zijn hier op
    hetogenblik
    verder alles okee

• 22 November 2005 - 15:45

J. Eppinga:

Jullie beleven wel wat daar ver weg van ons zeg.
    Wij zijn dus ook weer thuis en zijn erg druk met je huis Aj.
    Je huis wordt al op 15 december opgeleverd! Dus dat is eerder dan we dachten.
    Nu maar achter de parketvloeren etc aan. De keuken wordt geleverd in week 3 is de bedoeling dus als je terug komt moet die geïnstalleerd zijn.

tût van ons

• 22 November 2005 - 20:53

PaMa:

Lieve dames.
    Kunnen alleen maar visioenen hebben bij jullie verhalen. Vanmiddag ook reisverhalen van Johan gelezen en die getuigen van gelijkwaardige belevenissen en jullie ontmoeting in Wellington.
    Staat in schril contast met het gezapig leven in Ned. Overigens alles goed op orde en geslaagde foto's van mam. Ze mag al bijna weer "los lopen"!!
    Fijn dat jullie genieten. Houden zo en houd de zwarte muggen buiten de deur!
    Liefs van ons.

• 24 November 2005 - 17:51

J. Eppinga:

Oekje heeft haar enkel verstuikt en moet nu met haar been omhoog zitten.
    We gaan morgen toch maar met de keukenboer je keuken inmeten en daarna parket uitzoeken.

tût

• 26 November 2005 - 08:22

A-j:

Vandaag vakkundig mijn duim verstuikt. (losse steen nog voordat we de gletsjer bereikt hadden) een familie kwaaltje??