Zon, strand, sneeuw en ijs op een dag! - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu Zon, strand, sneeuw en ijs op een dag! - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van annajeltjealwina - WaarBenJij.nu

Zon, strand, sneeuw en ijs op een dag!

Door: Webmaster

26 November 2005 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Hallo allemaal,
De 550 ste foto is gemaakt, proberen nog steeds ze te plaatsen.
Gisteren hebben we een wandeling gemaakt door tropisch regenwoud en op de terugweg bij eb konden we langs het strand weer terug terwijl de golven op de kust beukten. Na 40 km. rijden kijken we uit op de Franz Jozef gletsjer, onvoorstelbaar dat die zomaar in het regenwoud eindigt. Met recht regenwoud, bij doorrijden naar Fox glacier komen we onmiddelijk in de regen terecht.
Tegen de avond knapt het weer op en na de afwas spoeden we ons naar Lake Matheson, we konden inmiddels de toppen van mount Tasman en Cook zien, deze spiegelen bij zonsondergang met fantastische kleuren in het meer. Een geslaagde avond dus.
Vandaag hebben we Fox glacier bedwongen, na een klim van ruim een uur binden we de sneeuwijzers onder de wandelschoenen en lopen we zo'n 5 uur over de gletsjer. Je voelt je hier erg klein als je over de verschillende kammen loopt en door spleten verder wandelt. Onze gids heeft hard gewerkt en heel wat trappetjes met het pikhouweel voorbereid terwijl wij mooie foto's en video beelden kunnen maken. Het is onvoorstelbaar hoe het erg compacte gletsjerijs blauw opkleurt.
Kortom het is hier fantastisch en we genieten ervan. Wij hier in de sneeuw, en zoals we begrepen hebben jullie (in de file) ook.
We gaan doorreizen naar Fjordland, hopelijk nog steeds met mooi weer waar we ons heerlijk een nachtje op een boot door de doubtfull sound laten varen in de hoop meer dolfijnen (voor de liefde en vrede), en pinguins etc. te zien.

Veel groetjes en jullie horen nog van ons.

• 26 November 2005 - 11:45

J. Eppinga:

Fijn weer wat te horen, naar die foto's zijn wij heel erg nieuwsgierig.
    Verder gaat het goed met O haar enkel. Je huis begint er al mooi uit te zien Aj, mooie tegels in de badkamer en wc.
    Het is nog niet helemaal waterdicht, de zuidgevel moet nog worden bekleed.

tût van ons

• 26 November 2005 - 12:58

Wilma:

Fijn dat jullie zo genieten...........

Groetjes uit Zwolle

• 27 November 2005 - 15:21

Sina:

Wat leuk om zo je reiservaringen te lezen! Heel veel plezier nog en groetjes uit Houten.

• 27 November 2005 - 22:31

Henny Smit:

Na een bezige sinterklaasweek (gisteren gevierd) nu eindelijk de berichten gelezen. Het lijkt me een prachtige reis! We volgen jullie. Groeten van jaap en Henny Smit

• 30 November 2005 - 15:58

(M)Arjan:

Lieve dames,

Fijn te lezen dat het jullie zo goed gaat.
    Hier is het een drukke tijd met Sinterklaas die overal maar opduikt!
    Sneeuw is hier in Wierden zo goed als verdwenen, maar in Hengelo ligt nog wel veel sneeuw.
    Pap en mam komen zondag hier om Sinterklaas te vieren. We kijken er naar uit....
    Heel veel plezier nog, kijk uit dat je niet uitglijdt en tot een volgende keer.
    Groeten van ons allen.

• 30 November 2005 - 18:55

Irma Hermans:

Hallo Annajeltje en Alwina,
    Wat een mooi reis tot nu toe. Het is alleen wel jammer dat het er ook zo koud is. Ik hoop dat het met je schouder toch wat beter gaat in de loop van deze vakantie. Ik kan tot nu toe nog niet veel van de foto's zien. Het blijven er maar 2 vanaf het begin, maar ik zie ze wel als jullie terug zijn. Veel plezier en ik blijf jullie volgen,
    Groetjes Irma

• 03 December 2005 - 09:02

Anke En Geale:

Wat een belevenissen, geniet er vooral van. We hopen de foto's die bij de reis horen later eens te zien. Groeten.

• 03 December 2005 - 22:15

Linda En Debby:

Zojuist met de afdeling een sinterklaas (met echte sint en pieten)achter de rug. en een hele drukke dienst even naar jullie site gekeken. Ziet er goed uit. Zouden wij ook wel willen. Genieten hoor en tot mails.

• 07 December 2005 - 16:26

PaMa:

Lieve dames
    De frequentie van berichten begint af te nemen,naarmate jullie dagen lengen mogen wij aannemen.Jullie prikkelen onze nieuwsgierigheid. Het gaat hier goed. Ook de familie heeft zich 29.11 uitgebreid.Niels Alfons, zoon van Henk en Suzan (>10 pnd en 58 cm)Kan al klompjes aan en moet al direct naar de kapper.Zondag St.klaas gevierd bij (M)Arjan. Heerlijk kindeigen en enthousiast feest. Geven 17dec Kerstconcert. 3 voorstellingen Opbrengst tbv.alle vrijwilligers Mc. Donaldhuis Groningen. Kunnen ons geen voorstelling maken van wat je daar allemaal tegen komt.We zijn benieuwd naar jullie verdere belevenissen en de toestand van de duim van Aj."Duimelt"ze al weer?
    Veel liefs van ons.